محمد صادق محبی در نشست کمیته مصرف بهینه سوخت در استانداری همدان افزود: با جایگزین کردن سوخت گاز به جای سوخت مایع ضمن کاهش هزینه‌های اقتصادی و خطرات حمل و نقل، آلودگی هوا نیز کاسته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 23 November 2022

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: تاکنون و از شروع فعالیت دولت سیزدهم با حجم گاز جایگزین به میزان ۳۵ هزار مترمکعب بر ساعت از مصرف ۴۱ میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ محمد صادق محبی در نشست کمیته مصرف بهینه سوخت در استانداری همدان افزود: با جایگزین کردن سوخت گاز به جای سوخت مایع ضمن کاهش هزینه‌های اقتصادی و خطرات حمل و نقل، آلودگی هوا نیز کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان تخصیص گاز به نیروگاه مفتح در ۶ ماهه اول سال نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: با اجرای "طرح‌های بهینه سازی" برای مشترکینی که دارای موتورخانه گرمایش مرکزی هستند تاکنون ۳۶۵ مورد رفع نقص شده که منجر به کاهش ۱۵ درصدی در مصرف گاز طبیعی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در سخنانی گفت: برای جلوگیری از مواجه شدن با کمبود گاز باید تمهیدات لازم برای استفاده از سوخت جایگزین اندیشیده شود.

ظاهر پور مجاهد با اشاره به اینکه صنوف و کارگاه‌ها باید برای استفاده از گاز طبیعی در سامانه سدف ثبت نام کنند، افزود: نانوایی ها، مدارس و گلخانه‌ها باید دارای امکان استفاده از سوخت جایگزین باشند.

وی بر آمادگی برای ارائه تسهیلات به برخی نانوایی‌های در استفاده از سوخت جایگزین تاکید کرد.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری (۳۱ شهر)، ۹۹.۸ درصد جمعیت روستای (۱۰۴۱ روستا)، ۱۵ شهرک صنعتی، ۹ ناحیه صنعتی و ۱۰۱۴ واحد صنعتی استان همدان از گاز برخوردارند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار