معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت 50 درصدی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 21 November 2022

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت 50 درصدی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نهاوند خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی آبفای استان همدان، حسین آذرتکین با اشاره به اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر نهاوند گفت: مطالعات پروژه مذکور در دهه 70 آغاز شد اما عملیات اجرایی آن از سال 75 به صورت رسمی کلید خورد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور اجرای پروژه فاضلاب در شهر نهاوند مطالعات فاضلاب را طی دو مرحله توسط مهندسین مشاور آب آغاز کرد، اظهارداشت: طول اولیه شبکه جمع آوری طراحی شده توسط مشاور بالغ بر 127 کیلومتر اعلام شد که تاکنون 114 کیلومتر( معادل 90 درصد) از این پروژه اجرایی شده و مابقی در دست انجام می باشد ضمن اینکه با عنایت به گسترش شهر، میزان طراحی اولیه تغییر یافته که برای تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و برخورداری کلیه مشترکین نیاز به حدود هفتاد کیلومتر شبکه می باشد.

آذرتکین با بیان اینکه تنها در سال جاری اجرای 8 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در دستور کار قرار گرفت،گفت: در حال حاضر اجرای 5 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نهاوند عملیاتی شده که این رقم معادل 65 درصد از تعهدات امسال این طرح می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای خط انتقال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 درصد خط انتقال فاضلاب به طول 4.8 کیلومتر اجرایی شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب خط شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر نهاوند نیز توضیح داد: در طرح مذکور تصفیه خانه فاضلاب این شهر با دو مدول هر یک به ظرفیت 14500 متر مکعب در شبانه روز با سیستم بیولوژیکی لجن فعال انجام شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر نهاوند با ظرفیت 150 هزار نفر در دو فاز ، عنوان کرد: فاز نخست این طرح در سال 90 به بهره برداری رسید ضمن اینکه ساخت ابنیه یک مدول از تصفیه خانه نیز با پیشرفت فیزیکی 99 درصد عملیاتی شده است.

وی در نهایت ضمن اشاره به نصب انشعابات فاضلاب برای مشترکین گفت: از 33 هزار انشعاب مذکور تاکنون 13 هزارو 964 فقره انشعاب نصب شده که انتظار می رود با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد انشعابات نصب شده تا پایان سال جاری به 50 درصد برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار