کد خبر: ۱۰۷۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 21 November 2022

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از افزایش حمایت‌های بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی از اقدامات صورت گرفته در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت:بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیمارانی هستند که روند تشخیص و درمان بیماری آن‌ها با مشکلاتی همراه است و با وجود پوشش بیمه‌ای به خاطر هزینه‌های بالای درمان نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند.

اوبا بیان به اینکه خوشبختانه بیماران خاص از گذشته تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشتند و به صورت صد درصد هزینه‌های آن‌ها از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود گفت: این بیماران در پنج گروه هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه زیر پوشش بیمه سلامت هستند و مشکل خاصی از لحاظ پرداخت هزینه‌های درمانی به شکل بیمه‌ای ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیماران صعب‌العلاج طیف گسترده‌ای از بیماران را شامل می‌شوند که می‌توان به بیماران شیمی درمانی (انواع سرطان ها)، رادیوتراپی، پروانه‌ای و «اس ام ای» و دیگر بیماران اشاره کرد که هزینه‌های زیادی را در درمان خود متقبل می‌شوند. خوشبختانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱مصوب مجلس مبلغی معادل ۵ هزار میلیارد تومان در قالب صندوق بیماران صعب‌العلاج و خاص برای حمایت از این بیماران در نظر گرفته شده است.

نیاستی گفت: شیوه نامه این صندوق به استان‌ها ابلاغ شده که همدان نیز از این هفته فرایند هزینه‌کرد را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی آغاز کرده است تا حمایت‌های مالی از بیماران صعب العلاج و خاص را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه بیماران صعب‌العلاج که دارای بیمه پایه‌ای مثل بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند از طریق بیمه مربوطه هزینه‌های درمانی آن‌ها تا سقف مورد نظر پرداخت می‌شود گفت: چنانچه هزینه‌های تشخیصی درمانی این عزیزان بیشتر از هزینه‌های بیمه پایه و تکمیلی شود؛ بیمار متحمل پرداخت هزینه نخواهد شد و باز هم بیمه سلامت هزینه‌های مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی را پرداخت خواهد کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:بیمه سلامت در بخش درمان و تشخیص متعهد به جبران هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج است که این مهم می‌تواند قدم موثری در کاهش هزینه‌های درمان در سبد خانوار این بیماران باشد.

نیاستی از آغاز فرایند شناسایی بیماران صعب‌العلاج و خاص طی این هفته در استان خبر داد و گفت: این بیماران می‌بایست به سامانه «RDA» سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند تا مورد حمایت بیمه سلامت قرار گیرند.

اوگفت: البته بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت یا مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند تا بتوانیم طبق آن پرداختی‌ها و حمایت مالی را انجام دهیم./ باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار