به واسطه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان همدان صورت گرفت:
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان همدان با هدف حمایت از صنایع مختلف شغلی در روستاهای استان همدان ۲۴۰۰ شغل خردایجاد شده است
کد خبر: ۱۰۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 20 November 2022

ایجاد ۲ هزار و ۴۰۰ شغل در استان همدان

معاون مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) استان همدان: ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) استان همدان ۲۴۰۰ شغل خرد با هدف حمایت از صنایع مختلف شغلی در روستاهای استان ایجاد کرده است.

به گزارش تابناک همدان، علی چهاردولی در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به اقدامات شاخص انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: طی سال گذشته و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان همدان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پرداخت می‌شود.

سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان و باغداران استان برای توسعه و حفظ اقتصادی معیشت کشاورزان و تولیدات استان به آنها پرداخت شد.

وی افزود: ستاد اجرایی در حوزه های مختلف برای کمک به سربازان جنگ اقتصادی و کشاورزان و سایر صنعت‌های خرد و بزرگ ورود کرده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با کارمزد چهار درصدی در قالب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده و در راستای حمایت از ۲۳۰ نوع شغلی در روستاها از جمله دام سبک و سنگین، ماکیان، صنایع دستی و خدماتی وارد عمل شده است، از این تولیدات پشتیبانی شده و نسبت به فراهم کردن بازار فروش محصولات آن‌ها را به حضور در سایت فروشگاهی «باسلام» مشتاق کرده‌ایم.

چهاردولی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سال جاری در فکر ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان بوده و قرار است در راستای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بنگاه محور در قالب وام های ۵۰۰ میلیون تا ۱۵ میلیارد تومانی به طرح های کلان پرداخت کند، طرح‌های خرد وام‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای با بهزیستی در راستای محرومیت‌زدایی، کمک به معیشت اقتصادی و عدالت محوری با حمایت استانداری منعقد شد و ۵۷۰۰ شغل طی سه سال ایجاد خواهد شد.

چهاردولی مطرح کرد: در راستای جهش تولید کشاورزان دارای اراضی دیم با پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه حمایت کردیم و اجرای طرح جهش تولید به اراضی دیمی استان همدان در دستور کار قرار گرفت و در سال نخست ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت و در سال دوم برای اجرای این برنامه ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیرکشت رفت. در سال زراعی جاری نیز ۳۷۰ هزار هکتار در دستور کار است و در نظر داریم طی پنج سال که سه سال از آن گذشته نیمی از اراضی دیم زیر کشت برود تا اقدامات مثمرثمر واقع شود.

وی تاکید کرد: ۲۰ هزار کشاورز در استان همدان در این طرح‌ها فعال هستند و ستاد اجرایی در این طرح هیچ عایدی ندارد و این تسهیلات به عنوان هدیه رهبری به روستائیان و کشاورزان کم برخوردار و محروم جامعه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان از این قرارداد برای مباحث دارویی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است که در این راستا تفاهم نامه هایی با دانشگاه بوعلی سینا، علوم پزشکی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری امضاء و منعقد شده است و محلی برای فرآوری گیاهان دارویی و استقرار شرکت های دانش بنیان به وسعت دو هکتار در مسیر فرودگاه پیش بینی شده که ۶۰ میلیارد تومان ارزش این زمین بوده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ۱۷ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که ساخت و تجهیز مدارس جدید برای جایگزینی این مدارس در دستور کار ما قرار دارد تا در سطح استان مدرسه کانکسی و مخروبه نداشته باشیم و دانش‌آموزان‌ با آسایش و رفاه بیشتر به تحصیل خود بپردازند.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همدان در پایان تصریح کرد: ۱۳۰ تن مرغ منجمد خریداری شده و در آینده نزدیک در قالب کارهای مومنانه با همکاری گروه‌های جهادی بسیج و سپاه بین محرومان توزیع خواهد شد و طبق معمول توزیع آن با کمک عزیزان و خیران و افراد جهادی برای ما هزینه‌ای دربر نخواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار