فرماندار بهار در آئین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار یکم تا سوم آذز ماه برگزار می شود گفت: این شهرستان را به مرکز تحولات تبدیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ 15 November 2022

فرماندار بهار در آئین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار یکم تا سوم آذز ماه برگزار می شود گفت: این شهرستان را به مرکز تحولات تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش تابناک همدان، در ابتدای این نشست روح اله نباتی اظهار کرد: تاکنون جشنواره های متعددی در شهرستان بهار برگزار شده که از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره ها را میتوان به ارتقا مسائل فنی، تکنیکی و انتقال تجارب هنرمندان شهرستان برشمرد که رشد و بالندگی جایگاه شهرستان به همراه خود خواهد آورد.

وی هدف دیگرِ برگزاری این جشنواره را چنین عنوان کرد: در صددیم بهار را به مرکز تحولات تبدیل کنیم چه بسا شهرستان ما در زمینه های مختلف دارای پتانسیل بسیار بالایی می‌باشد.

نباتی با اشاره به اینکه جودوی بهار در کشور تعیین کننده است، افزود: هر گروه و قشری را باید به فراخور و تناسب علاقمندی خودش رشد دهیم؛ ظرفیت های شهرستان بهار در عرصه های مختلف زمینه ساز افتخارات بیشتری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه گردشگران سفرای فرهنگی هستند، ادامه داد‌: این رویدادها به نوعی بزرگترین تبلیغ در مقوله صنایع، تولید کنندگان و گردشگری می‌باشند؛ بدون اینکه این اقشار هزینه ای داشته باشند با انجام دهی این رویدادها به نحو مطلوب، سرمایه گذار جذب خواهیم کرد چرا که گردشگران، سفرای فرهنگی هستند و می‌توانند در جذب گردشگرانِ بیشتر نقش حائز اهمیتی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ساختن، هدایت کردن و تاثیرگداری فرهنگ با عموم جامعه است و همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید نقش مثمرثمری را ایفا کنیم تا شاهد غنی تر شدن فرهنگ و تمدنمان باشیم.

نباتی با ضرورت بهره برداری هرچه بیشتر از این رویداد، تاکید کرد: باید در تلاش باشیم فرهنگ، تمدن، ارزش های اعتقادی، انقلاب اسلامی، خط و زبان را غنا بخشیم و مردم شهرستان با استقبال از این رویداد بیشترین بهره برداری را برای شهرستان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به شعار این پوستر عنوان کرد: بهار خاستگاه هنر و اندیشه است؛ از این فرصت برای تولید هنرمند در تراز انقلاب اسلامی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

در ادامه  معاون اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آئین رونمایی امروز، محصول‌ دیدگاه و اندیشه فرماندار به بهار است که این نشان دهنده اهمیت فرماندار به این بحث می‌باشد.

هادی فیض منش با اشاره به اینکه تأثیر هنر در جامعه شگرف است، يادآور شد: هم اکنون با رخدادی بنام هنر و نمایش در شهرستان بهار روبرو هستیم و باید با استقبال مطلوبی به پیشواز این رویداد برویم و بهره برداری پراهمیتی را داشته باشیم چه بسا جامعه ای درخشان است که به هنر و هنرمند توجه کند‌.

وی با اشاره به اینکه شهر بهار و لالجین به هنر خورده و فرماندار هنر دوست توجه خود را به این نکته نشان می‌دهد، افزود: اهمیت فرماندار به این رویداد نوید بخش یک جشنواره خوب در بهار است.

فیض منش تصریح کرد: یکی از سیاست های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش رایگان هنر در مناطق محروم بصورت بومی سازی شده، است که این امر هم اکنون در شهر مهاجران در حال تحقق است.

وی از سیاست های دیگرِ وزارت فرهنگ و ارشاد را تکریم و تقویت این عرصه های هنری خطاب کرد و گفت: با حمایت و هدایت این اقشار، جامعه را به نقطه مطلوب خواهیم رساند.

معاون اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این جشنواره در بهار از یکم تا سوم آذر ماه میزبان هنرمندان سراسر استان خواهد بود و بیش از ۱۵۰ نفر در قالب ۱۶ گروه از شهرستان های استان به رقابت خواهند پرداخت.

فیض منش افزود: در حوزه داوری از داوران کشوری و استانی استفاده خواهد شد که امیدواریم این جشنواره در بهترین سبک برگزار شود؛ محتوا های اين جشنواره نیز مخاطب پسند، تربیتی و اعتقادی با سیاست های نظام جمهوری اسلامی همسو خواهد بود.

در ادامه نوروز پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان بیان کرد: در جوامع پیشرفته، ملاک تشخص و تعیین رتبه فرهنگ را تئاتر مشخص می‌کند و در شهر بهار تعداد هنرمندان نسبت به شهرستان های دیگر کمتر است و امیدواریم با برگزاری این جشنواره اتفاقات خوبی را برای شهرستان بهار شاهد باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار