کد خبر: ۱۰۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 15 November 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از برگزاری بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، وهب مختاران گفت: بیستمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی با حضور ۸۹ شرکت کننده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریانج همدان برگزار می‌شود.

او افزود: مسابقات ملی مهارت هر ساله به منظور شناسایی نخبگان مهارتی و استعداد‌های برتر در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار میشود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  در ادامه بیان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

مختاران به اینکه رقابت‌های ملی مهارت زمینه‌ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه‌های اقتصادی است گفت: برگزاری این رقابت‌ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان نیز می‌شود.

او  افزود: در مرحله شهرستانی تعداد ۱۰۵۰نفر شرکت داشتند ودر مرحله استانی ۸۹ نفر در ۲۶ رشته در حال رقابت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه حداکثر سن برای حضور در این مسابقات ۲۱ سال است افزود: یک سوم شرکت کنندگان خانم هستند که یک دختر ۱۲ ساله در رشته خیاطی کوچکترین شرکت کننده در این رقابت‌ها است.

مختاران گفت: نفرات اول به مسابقات کشور اعزام شده و در صورت موفقیت برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

او گفت: مسابقات ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.

وی در ادامه گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در استان همدان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار