دبیر فدراسیون شطرنج کشور و رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به اپیدمی کرونا ویروس و تعطیلی‌های گسترده گفت: اجازه ندادیم چراغ بازی‌های شطرنج خاموش شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 15 November 2022

دبیر فدراسیون شطرنج کشور و رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به اپیدمی کرونا ویروس و تعطیلی‌های گسترده گفت: اجازه ندادیم چراغ بازی‌های شطرنج خاموش شود.

اجازه ندادیم چراغ بازی‌های شطرنج خاموش شود

به گزارش تابناک همدان، امیر عرفان هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ میزان مسابقه بین المللی بودیم و چندین مسابقه هم آغاز شده، اما ابتدای سال ۱۳۹۹ فعالیت‌ها به دلیل اپیدمی کرونا ویروس تعطیل شد تا مجددا آبان ماه سال گذشته مجوز برگزاری مسابقات شطرنج داده شد و چندین مسابقه نیز آغاز شده که ادامه خواهد داشت که می‌توان به جام باباطاهر، اکباتانا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه خانه شطرنج همدان در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و هیچ تغییر کلی در آن ایجاد نشده بود، اذعان کرد: ظرفیت خانه شطرنج همدان برای سال ۱۳۸۰ طراحی شده بود طبیعتا پاسخگو نیاز امروز نبوده که با انجام تعمیرات ظرفیت فضا افزایش یابد به طوری که این فضا امروزه می‌تواند میزبان ۳۰ تیم برای برگزاری مسابقه باشد.

هاشمی ادامه داد: اگر شرایط عادی باشد از نظر تعداد مسابقات در سال افزایش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه علاوه بر خانه شطرنج دو باشگاه خصوصی داریم، افزود: قطعا قابلیت این را داریم که تا ۵ باشگاه گسترش پیدا کند.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور با اشاره به ادغام مسابقات آموزش و پرورش و استعداد یابی گفت: آموزش و پرورش نیز خیلی جدی‌تر از سابق همسو شده که می‌توان به مسابقات شطرنج دانش آموزان که اواخر مرداد ماه سال جاری در بخش دختران و پسران برگزار شد اشاره کرد که دانش آموزان همدانی و موفق به کسب دو مدال یکی نقره و دیگری برنز شدند.

به گفته وی، گسترش شطرنج به عنوان ورزش همگانی خیلی ساده است، زیرا تنها به یک صفحه شطرنج و مهره نیاز دارد و در هر مکان می‌شود بازی کرد که هم اکنون نیز این بازی گسترش یافته است و در بعد همگانی پیشرفت داشته است.

هاشمی در خصوص فعالیت هیئت شطرنج در سطح شهرستان‌های استان همدان، گفت: همه شهرستان‌ها هیات شطرنج ندارند که در صدد هستیم فعالیت هیئت شطرنج در شهرستان‌ها نیز دایر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار