مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد و گفت: ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی است
کد خبر: ۱۰۷۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 15 November 2022


مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد و گفت: ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی است. 

به گزارش تابناک همدان از  کمیته فرهنگی و تبلیغاتی بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، حمید شیرازیانی در همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان بهار، اظهار کرد: علیرغم اینکه دولت سالانه اعتبارات خاصی برای فضاهای آموزشی پیش بینی می کند ولی به دلیل تراکم دانش آموزی و یا مدارس تخریبی نیاز به مدرسه سازی محسوس است و برای رفع نیاز استفاده از ظرفیت خیرین ضروری است.

شیرازیانی تصریح کرد: در سطح استان همدان ۲۶۰۰ مدرسه دایر است که ۱۵ درصد از مدارس تخریبی و ۳۰ درصد قابلیت مقاوم سازی دارند و ۵۵ درصد جزء مدارس مستحکم مطابق با استانداردها و ضوابط فنی هستند.

وی از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان در ۲۶ آبان خبر داد و گفت: این همایش ۲۶ آبان در سالن استانداری با حضور ۴۵۰ نفر از خیرین برگزار خواهد شد و اسفندماه امسال نیز جشنواره‌ متمکنین، متنفذین و معتمدین با حضور چهره‌های فرهنگی، اقتصادی و هنری همدان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود تا ما بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، مطرح کرد: استان همدان ۹۰۰ خیر حقیقی و حقوقی دارد که از این شمار ۲۴۶ نفر در ساخت و ساز مدارس و الباقی با اهدای زمین و مستغلات، پول نقد، مصالح و تجهیزات کمک کردند.

شیرازیانی ادامه داد: ۳۴۹ مدرسه در قالب ۲۱۴۸ کلاس با زیربنای ۲۵۶ هزار متر مربع در سطح استان همدان توسط خیرین ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد مدارس جدیدالاحداث توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان همدان احداث شده، گفت: رشد اعتباری در یک سال گذشته بالغ بر ۳۱ درصد بوده که توسط خیرین تعهد شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به رویکرد دولت در مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای پروژه مدرسه سازی در شهرها با ۵۰ درصد آورده خیری و در روستاها با ۳۰ درصد آورده خیری، مابقی از منابع دولتی تکمیل خواهد شد و با کمک خیرین می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

شیرازیانی اعلام کرد: در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تعهد خیرین محقق شده و در حال حاضر ۹۲ پروژه عمرانی خیری در سطح استان به صورت مشارکتی و خیری در قالب ۴۹۱ کلاس درس و تعهد ۱۱۵ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز در دست اجرا است.

وی شهرستان بهار را پیشرو در امر مدرسه سازی برشمرد و گفت: در شهرستان بهار ۱۵ خیر صرفا مدرسه ساز و ۷ خیر با اهدای زمین و مستغلات کمک کردند و تاکنون ۱۳ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۵۵ کلاس درس در ۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد ۹ میلیارد تومانی در شهرستان بهار ساخته شده است و ۵ پروژه مشارکتی با ۳۳ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۵۷۶۵ متر مربع با تعهد ۱۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین مدرسه ساز در حال اجراست که برای تکمیل پروژه ها به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی نیاز است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله مدارس روستاهای سیمین و وهنان، خیرین شهرستان سهم آوری داشته باشند تا دولت بتواند برای تکمیل اقدام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار