استاندار همدان با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم در استان طی ۹ ماه ۶۹ واحد را به چرخه تولید برگردانیم که مایه افتخار است، تأکید کرد: سعی می‌کنیم به سرعت ۱۲۳ واحد دیگر را نیز به چرخه تولید برگردانیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ 01 July 2022

میثم مصطفایی

استاندار همدان، اظهار کرد: اصناف همواره در کنار مردم بوده‌اند و همیشه از افراد خوش نام جامعه هستند.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تولیدکنندگان افسران جنگ اقتصادی نامیدند یک نکته پر معنا است و امروز همه دشمنان تلاش می‌کنند در مصاف با مردم ایران از ابزار‌های اقتصادی استفاده کنند این تولید کنندگان هستند که با حضور در صحنه عرصه تولید به مقابله با دشمن پرداختند.

وی با بیان اینکه در این موقعیت که انواع فشار اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد تولیدکنندگان با مشقت و سختی بسیاری مواجه هستند، گفت: با روی کار آمدن ترامپ و نقض برجام مشکلات بیشتر شد و صدمات و لطمات زیادی به روابط تجاری ما وارد کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیمان شکنی و عدم وفای به عهد یکی از کار‌هایی است که در روش و سیره مستکبرین است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری همیشه به عدم اعتماد بر کشور‌های غربی تأکید دارند که دشمنان خود را نشان دادند که به دنبال به چالش کشیدم ایران هستند.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان در عرصه اقتصادی با خوداتکایی و خودباوری و علاقمندی به کشور و مردم توانستند با صلابت در صحنه تولید باقی بمانند، ابراز کرد: کار کردن در شرایط سخت تحریم و فشار‌های اقتصادی ستودنی است.  

وی با بیان اینکه نگاه دولت و وزیر صمت تولید محور و فارغ از نگاه سیاسی است، یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع در استان هم این نگاه حاکم است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی تأکید دارم، ادامه داد: در این راستا علاوه بر تشکیل جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به اتفاق تیم اقتصادی به تاسی از رئیس جمهور، جمعه‌ها به شهرستان‌ها سفر کرده‌ام و از نزدیک واحد‌های تولیدی مشکل‌دار را بررسی و مورد بازدید قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به سفر نزدیک آقای رئیسی به استان همدان ابراز کرد: در این سفر مقدرات سه سال آینده استان رقم زده خواهد شد که تلاش کردیم در این زمینه از نکته نظرات کارشناسی درحوزه تولید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری و توریسم طرح‌ها و برنامه‌هایی را ارائه کنیم که زیرساخت‌های مناسبی را برای استان فراهم کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه این دولت وارث هزاران پروژه نیمه تمام از ادوار گذشته است، گفت: پروژه‌ها و طرح‌هایی که در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار می‌گیرد طرح‌های نیمه تمام است.

وی افزود: دولت سیزدهم بر این تاکید داردکه حتی المقدور پروژه جدیدی را شروع نکنیم مگر ضرورتی داشته باشد و پروژه‌هایی که مانند آینه دق جلو چشم مردم است به سرعت تکمیل شود چرا که منابع بسیاری صرف آن شده و با تکمیل آن باید خدمات آن به مردم برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم در استان طی ۹ ماه ۶۹ واحد را به چرخه تولید برگردانیم که مایه افتخار است، تأکید کرد: سعی می‌کنیم به سرعت ۱۲۳ واحد دیگر را نیز به چرخه تولید برگردانیم.

وی مطرح کرد: از دیگر اقدامات بعد از استقرار دولت در استان این بود که سعی کردیم از مدیران جوانان ولایتمدار، کارآمد و توانمند استفاده کنیم که آقای شانیان از جمله این مدیران موفق هستند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه احیای معادن، صدور مجوز‌ها در طی میانگین ۲.۵ روز از دیگر اقدامات است، عنوان کرد: دراین راستا همدان جزء ۵ استان برتر کشور شده است، در بحث سامانه جامع انبار‌ها نیز همدان رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در بخش صادرات رشد داشتیم و در بخش مبارزه با قاچاق کالا رتبه برتر شده‌ایم و سند آمایش صمت را تدوین کرده‌ایم، افزود: در راستای شعار سال با محوریت پارک علم و فناوری اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان رتبه ۵ را در بحث ستاد تسهیل کشور دارد، عنوان کرد: مدیری که از توانمندی بالا در عرصه تولید استفاده می‌کند علم خود را در این راستا به حداکثر می‌رساند و بدهی بانکی و به تامین اجتماعی ندارد مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کند باید مورد تشویق و حمایت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما به جلسه ستاد تسهیل رونق تولید است و باید از واحد‌هایی تقدیر شود که کمترین هزینه را برای کشور دارد، تصریح کرد: ستاد تسهیل باید به ستاد رونق تولید ارتقا پیدا کند و به صادرات به واحد‌های تولید کمک شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در بخش صنعت و کشاورزی ۱۰۰ واحد احیا شده است، خاطرنشان کرد: مدیران ما با تمام توان بسیجی و جهادی عمل می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار