بعد از صحبت‌های رئیس بانک مرکزی اروپا یورو تضعیف شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 29 June 2022
 بعد از صحبت‌های رئیس بانک مرکزی اروپا یورو تضعیف شد.

به گزارش تابناک همدان از شفقنا ، دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا معامله گران با توجه به نگرانی‌های مداوم از کندی اقتصاد جهانی به این پناهگاه امن پناه بردند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، پس از افزایش ۰.۵ درصدی یک شبه، با ۰.۱% افزایش در ۱۰۴.۴۱۰ معامله شد.
دلار روز سه‌شنبه پس از آن که داده‌ها نشان داد اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ژوئن به پایین‌ترین حد در ۱۶ ماه گذشته رسیده است، به دلیل ترس از تورم بالا که می‌تواند باعث کندی قابل‌توجه اقتصاد ایالات متحده در نیمه دوم سال شود، افزایش یافت.
پس از آن که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هیچ دیدگاه جدیدی در مورد مسیر نرخ بهره اروپا ارائه نکرد، موجب ضعف شدن دلار شد. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا با افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه برای اولین بار در یک دهه گذشته، از همتایان جهانی خود پیروی کند تا تورم فزاینده را کاهش دهد.
اما نگرانی‌هایی وجود دارد که این امر می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه هزینه‌های استقراض در کشور‌های بدهکارتر منطقه یورو شود. مورگان استنلی اکنون به دنبال این است که منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال جاری وارد یک رکود خفیف شود.

کریستین لاگارد، چهارشنبه در یک میزگرد به همراه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان حضور خواهد داشت؛ و در مورد مهار تورم و تلاش برای اطمینان از فرود نرم صحبت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار