زنگ خطر کم آبی در همدان.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سد اکباتان تنها ۸ میلیون متر مکعب آب دارد و تاپایان مرداد ماه ذخایر آبی تمام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 25 June 2022
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سد اکباتان تنها ۸ میلیون متر مکعب آب دارد و تاپایان مرداد ماه ذخایر آبی تمام می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، حمید عزیزی متواضع افزود: ۷۰ درصد از منابع آبی همدان از سد اکباتان فراهم می‌شود و اکنون با توجه به مشکل کم آبی و بارش‌های بسیار کم پشت سد اکباتان فقط ۸ میلیون متر مکعب آب وجود دارد و این بدین معناست که تا پایان مرداد ماه ذخایر آبی تمام می‌شود.

وی تأکید کرد: مشکل شدید آب از آبان ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد، اما شرکت آب و فاضلاب با تدابیری مانند اجاره چاه‌های کشاورزی و استفاده از رودخانه‌های اطراف توانست مقدار ذخیره را بالا ببرد و تا مرداد ماه ۱۴۰۱ برساند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ارتباط با صادرات آب گفت: با توجه به اینکه منابع آبی کشور ترکیه از ایران بهتر است، اما تولید هندوانه که آب بسیار زیادی مصرف می‌کند را ممنوع کرده است، اما کشور ایران همچنان به تولید و صادرات این محصول ادامه می‌دهد.

عزیزی متواضع تصریح کرد: همچنین استان همدان که بزرگ‌ترین تولید کننده سیب زمینی است و این محصول یکی از آب بر‌ترین محصولات کشاورزی است که می‌توان گفت هر روزه در غالب آب مجازی در حال صادرات آب به دیگر استان‌ها خواهد بود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: از هم استانی‌های عزیز خواستار صرفه جویی در مصرف آب با توجه به کمبود شدید و عدم امکان جایگزینی این نعمت الهی هستیم./ صداو سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار