رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در بیمارستان مهر بخش غربالگری سرطان که یکی از نیازمندی‌های اصلی شهرستان به شمار می‌رود، راه‌اندازی شده و دستگاه‌های ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 18 June 2022

سعیدافقی
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایرگفت: در بیمارستان مهر بخش غربالگری سرطان که یکی از نیازمندی‌های اصلی شهرستان به شمار می‌رود، راه‌اندازی شده و دستگاه‌های ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌دهند.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر: دکتر کریم میرزایی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در نشست خبری،با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی ملایربا اشاره به وجود بخش زایمان در آب و زایمان بدون درد در بیمارستان مهر ملایر به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص افزایش فرزندآوری اشاره کرد و اظهار کرد: توصیه می‌شود والدین توجه ویژه‌ای به افزایش نرخ فرزندآوری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بیمارستان مهر گسترش بخش خیرساز اورژانس در حال پیگیری و انجام است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش نازایی و ناباروری بیمارستان نیز ۹۰ درصد پیشرفته فیزیکی داشته و مقرر شده بعد از تکمیل، تجهیز و نصب امکانات آن به بهره برداری برسد.

دکتر میرزایی به راه اندازی داروخانه شبانه روزی در بیمارستان مهر و جذب دکتر داروساز در این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان در جذب نیروهای متخصص پزشک عمومی، پرستار، ماما، رادیولوژیست و… عملکرد خوبی داشتیم.

وی خبر داد: دو دستگاه دیالیز، دستگاه اکو و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی برای بیمارستان مهر تهیه و نصب شد، همچنین برای بیمارستان امام حسین(ع) دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته و پنج دستگاه دیالیز خریداری و نصب شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: بخش تخصصی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) راه اندازی شده است و در حد یک بیمارستان کوچک به صورت تخصصی به بیماران خدمات‌دهی می کند که منجر به افزایش سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان شده است.

میرزایی عنوان کرد: در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر پزشک جراح مغز و اعصاب بسیاری از عمل های تخصصی را انجام می‌دهد و درصد کمی از بیماران به شهرهای دیگر ارجاع داده می‌شوند که در حال حاضر اتاق عمل، بخش تاسیسات و بخش آشپزخانه بیمارستان امام حسین(ع) در حال بازسازی و تجهیز هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود:با همکاری مجمع خیرین سلامت و شماری از خیرین نوع دوست ملایری بسیاری از بخش های مراکز درمانی احداث، بازسازی و تکمیل شدند ،بخش همراه سرا در بیمارستان امام حسین(ع) نیز به زودی کلنگ زنی می شود.

وی از جذب ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و تکمیل و به روز رسانی مراکز درمانی خبر داد و افزود: حدود ۵ میلیارد تومان نیز برای بازسازی سایر مراکز بهداشتی و درمانی دریافت کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد: مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس، رئیس دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و در حال جانمایایی این پروژه هستیم که به زودی کلنگ ‌زنی می شود.

میرزایییادآور شد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی را به ملایر نیز در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

وی با اشاره به ریشه کنی کرونا و ضرورت تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد: رنگ بندی شهرستان ملایر از لحاظ وضعیت بیماری کرونا در حال حاضر آبی است،این رنگ بندی شکننده است و انتظار داریم شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و همت مسئولین توانستیم ۲.۵ سال گذشته را در بحث بیماری کرونا پشت سر بگذاریم، بیان کرد: این بیماری در ملایر مهار شده است و از سوم اردیبهشت سال جاری مورد مثبت بستری به دلیل کرونا در شهر ملایر و از اول اردیبهشت سال جاری مورد فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

میرزایی با اشاره به استقبال مردم از واکسیناسیون، تصریح کرد : حدود ۹۷ درصد مردم ملایر نسبت به کرونا واکسینه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی این بیماری، تکمیل روند واکسیناسیون امری ضروری است، اضافه کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۵۲۳ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایرخاطرنشان کرد: ۲۲۲ هزار و ۵۴۰ نفر دز اول واکسن کرونا، ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر دز دوم واکسن کرونا، ۸۶ هزار و ۱۵۰ نفر دز سوم واکسن کرونا و ۱۷۷ هزار نفر دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴ هزار و ۸۷۵ نفر در سطح شهرستان ملایر تست کرونایشان مثبت شده است، : استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار