فرماندار شهرستان بهار در همایش ملی جمعیت:
فرماندار شهرستان گفت: سرمایه های یک کشور را نسل، جمعیت و فرزندان تشکیل می دهند لذا باید به دنبال برپایی تمدن نوین اسلامی با اولویت قرار گرفتن جمعیت باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲ 19 May 2022

فرماندار شهرستان گفت: سرمایه های یک کشور را نسل، جمعیت و فرزندان تشکیل می دهند لذا باید به دنبال برپایی تمدن نوین اسلامی با اولویت قرار گرفتن جمعیت باشیم.

به گزارش تابناک همدان، روح اله نباتی در ملی همایش جمعیت که در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باعث مباهات ماست و امیدواریم که این اقدامات اثرات خوبی در سطح جامعه داشته باشد.

وی با قرائت پیام رهبر انقلاب که در روزهای اخیر خطاب به فعالان حوزه جمعیت صادر شده بود، اشاره کرد: پیام رهبر راه و هدف نهایی و چگونگی عملکرد را مشخص کرده و ما موظفیم در مسیری که ایشان مشخص کرده اند حرکت کنیم، هرچند امروزه فرصت محدودی برای جبران عقب ماندگی جمعیتی داریم.

نباتی با بیان اینکه وظیفه ما تبیین و عمل به شعارهاست و باید به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و سیاستهای کلی آن عمل کنیم، خاطر نشان ساخت: یکی از مهمترین فاکتورهای قدرت هر کشور جمعیت جوان است، چنانچه در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ۱۹ تا ۲۳ ساله ساختارهای نظام طاغوتی را از بین بردند و یک نظام نوپا را ایجاد کردند.

فرماندار بهار اذعان کرد: باید به دنبال نسل تمدن ساز باشیم، تا تمدن نوین اسلامی را در دنیا به پا کنیم، این نسل باید به فرموده رهبری انقلاب؛ دارای ویژگیهای (ایرانی و اسلامی محکم و عمیق، آشنا و آمیخته با آرمانهای انقلاب، کارآمد، خودساخته، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنتهای ایرانی، برخورداری از روحیه مقاومت، دانا و دانشمند، بدون دلباختگی به غرب و شرق، آشنا با افتخارات ملی و برخوردار از اعتماد به نفس ملی) باشند، تا با تعصب و غیرت ملی در این مسیر قرار گیریم.

نباتی با اشاره به سیاستهای کلی جمعیت که در سال۹۳ توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبر انقلاب در همان زمان مشکل بزرگ کشور را تذکر دادند اما متاسفانه این قانون سال گذشته با اهداف بالندگی و جوانی جمعیت، رفع موانع ازدواج، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، اختصاص تسهیلات ویژه به مادران باردار، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی ابلاغ شد.

نباتی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۳۵ سال پیش رشد جمعیت در کشور رو به کاهش رفت، گفت: امروز نرخ باروری و رشد جمعیتی به زیر نرخ جانشینی رسیده، چنانچه نرخ باروری بانوان شهرستان بهار به ۱/۸۹ درصد رسیده لذا لازم است جهت جبران اقدامات لازم اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار