مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیای هر هفته یک واحد تولیدی خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه احیای هر هفته یک واحد تولیدی در دست اقدام است و در ۱۱۰ روز گذشته ۱۵ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که ماحصل این جلسات ۸۱ مصوبه و بررسی مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 18 May 2022

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیای هر هفته یک واحد تولیدی خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه احیای هر هفته یک واحد تولیدی در دست اقدام است و در ۱۱۰ روز گذشته ۱۵ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده که ماحصل این جلسات ۸۱ مصوبه و بررسی مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بوده است.

به گزارش تابناک همدان، احمد شانیان با ارائه عملکرد ۱۱۰ روزه اداره صمت استان همدان در جمع خبرنگاران، افزود: احیای ۴۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از شهرکهای صنعتی را برای سال جاری در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته ۳۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴۳۴ نفر و ۷۵۷ و جواز تاسیس به ارزش ۷ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷ هزار و ۸۳۷ نفر صادر شده است.

شانیان به استقرار صنایع بزرگ همچون صنایع فولادی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی در استان احیا شده به طوری که حدودا هر هفته یک واحد با حمایت ویژه استاندار به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه بازرگانی خارجی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و برنامه‌های مدونی نیز برای تقویت صادرات در دست انجام است، خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ واحدهای صنفی شاهد رشد ۴۰۰ درصدی در ۱۱۰ روز گذشته بودیم همچنین در صدور پروانه شرکت‌های پخش ۱۶ پله ارتقا داشتیم و جزو پنج رتبه برتر کشور شدیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با توجه به شعار سال و منویات رهبری حوزه طرح و برنامه را مورد پیگیری خاص در چند زیربخش قرار دادیم که تشکیل کمیته صنایع دانش‌بنیان، شکل‌گیری اولین پلتفرم بومی صنعت، دانشگاه و علم و فناوری و راهیان پیشرفت در صنایع تخصصی و ورود اساتید دانشگاهی مهمترین آنها است.

وی در ادامه عملکرد حوزه معدن را بررسی کرد و یادآور شد: حوزه معادن در این مدت ۲۰ گواهی کشف، ۲۷ پروانه اکتشاف و ۱۰ معدن احیا شده دارد ضمن اینکه حقوق دولتی نیز نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول مطالبات در این حوزه رقم خورده است.

میر کل صمت با اشاره به اعطای تسهیلات به شرکت‌های فن‌آور نیمه‌فعال متذکر شد: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۵ شرکت معرفی شده که به زودی در صنایع پیشرفته گام‌های خوبی برداشته می‌شود ضمن اینکه کمیته پیشرفت صنعت، معدن و بازرگانی استان شکل گرفته که بررسی ظرفیت‌ها در آن در اولویت قرار دارد.

شانیان به بخش بازرسی و کسب رتبه اول مبارزه با قاچاق قطعات خودرو در فاز اول پرداخت و تأکید کرد: همکاران در این بخش با تلاش شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند به نحوی که ۳ هزار و ۱۱۰ پرونده با بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان بررسی شده وبه ویژه اینکه برای اولین بار ۳ هزار و ۳۵۰ بازرسی در یک روز اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شفاف‌سازی، ایجاد عدالت و عدم سوء استفاده در نظام پرداخت‌ها و توزیع کالا را باید در راس امور قرار داد،افزود: در این راستا تامین مالی زنجیره‌ای در بستر مطمئن در دست انجام است.

وی به تدون سند آمایش صنعت و معدن استان تا سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در مناطق مختلف شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و چشم‌انداز خوبی با ۱۷ دستگاه متولی ترسیم شده است.

شانیان با بیان اینکه مشکلات حوزه صادرات در دست بررسی و پیگیری است، عنوان کرد: افزایش و رشد صادرات نیازمند پایه ریزی مطلوب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان با تأکید بر اینکه طرح برگزاری جشنواره ایده‌های نو از سوی همدان ارائه شده است، تصریح کرد: مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری نیز از ۴۵ روز به ۳‌.۷ دهم روز کاهش یافته که این اتفاق بسیار مثبتی ارزیابی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار