مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان مطرح کرد: پیک امید کانون در ۹۰ روستا فعالیت دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ 18 May 2022
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان مطرح کرد: پیک امید کانون در ۹۰ روستا فعالیت دارد.

به گزارش تابناک همدان، بهناز ضرابی زاده اظهار کرد یکی از مشکلات بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: به علت تعطیلی فروشگاه، سینما، کتاب‌خانه‌ها و تولیدات کانون دچار زیان‌های مالی بالایی شدیم و در حوزه تئاتر عروسکی و کانون زبان‌مان نتوانستیم آن فعالیت و روال سابق را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در طول دوره پاندمی و محدودیت‌های ویروس منحوس کرونا فعالیت‌های زیادی توسط کانون انجام شد، تصریح کرد: ۳هزار ۳۳۰ متر مربع پروژه عمرانی با مبلغ دو میلیارد تومان توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

ضرابی زاده با اشاره به اینکه هیچ پروژه‌ی تکمیل نشده‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان وجود ندارد، افزود: این مجموعه در دوران اپیدمی کرونا تمام پروژه‌های باقی مانده منوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را به اتمام رساند و برای آغاز پروژه‌های جدید آماده هستیم.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر‌های لالجین، قهاوند و دیگر شهر‌ها پس از دوره زمانی طولانی و حتی ۱۱ ساله که در انتظار ساخت بود، در ایام کرونا توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های کانون از ۴۱ به ۴۴ کتابخانه عنوان کرد: بودجه‌های اختصاص یافته به کانون طی سه سال اخیر با رشد چشم‌گیری مواجه شد که در راستای تکمیل و افزایش کتابخانه‌ها استفاده شد.

ضرابی گفت: توزیع عادلانه کتاب‌خانه‌ها و اهدای کتاب و تولیدات فرهنگی در سطحِ کل استان از دستورالعمل‌های کانون است و می‌بایست مناطق کم‌برخوردار و روستا‌های دورافتاده از این موضوعات فرهنگی و موثر، دور و مستثنی نباشند و بتوانند از این اتفاقات مبارک و والا بهره‌وری کامل را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۶ برگزیده ملی و ۳۴ برگزیده بین‌المللی در رویداد‌های مختلف‌مان داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان استان همدان از پتانسیل بالایی برخوردار هستند؛ بسیاری از اوقات به صورت کاملا رایگان کتاب‌های مختلف را برای کودکان استان ارسال کردیم تا بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه و آحاد کودکان افزایش دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان بیان کرد: مقدار ۳۳۳ هزار و ۳۵۴ کتاب در کانون وجود دارد که تعداد ۲۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر دانش‌آموز کانون استان از آن بهره می‌برند و میزان سرانه مطالعه فیزیکی در استان برای هر دانش‌آموز به میزان ۰/۳ درصد است.

وی به اجرای سرود همگانیدو هزار نفری در روز دانش‌آموز اشاره کرد و گفت:  ترانه و آهنگ‌سازی آن جدید است و تمام اقدامات آن از سوی کانون انجام می‌شود و آموزش خواندن و اجرای حرکات نمایشی آن از تابستان آغاز خواهد شد؛ لازم به ذکر است کلاس‌های کانون اکنون حضوری است.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار