مدیر جهاد کشاورزی خبر از آغاز عملیات مبارزه با پوره سن علات در مزارع غلات شهرستان همدان داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 18 May 2022


به گزارش تابناک همدان، احمد قدیمی گرجای مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: سن غلات یکی از آفاتی است که غلات را تهدید میکند، این آفت می‌تواند در مراحل مختلف رشد خود که شامل سن مادر و پوره سن است، به محصول غلات خسارت وارد کند. این آفت در مرحله سن مادر می‌تواند با حذف جوانه یا تغذیه از برگ خسارت کم و در مرحله پوره با تغذیه از دانه خسارت کیفی به محصول وارد کند.


قدیمی افزود: عملیات اجرایی مبارزه با پوره سن غلات در سطح مزارع آبی و دیم، گندم و جو شهرستان آغاز شده است. نامبرده با اعلام اینکه حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت غلات قرار دارد گفت، مبارزه با سن مادر در سطحی حدود ۲۵ هزار هکتار و مبارزه با علفهای هرز در سطحی حدود ۱۷/۵ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان انجام شده است.


وی گفت: اکیپ‌های آموزشی-ترویجی کار تشویق و ترغیب زارعین بمنظور مبارزه به هنگام و موثر با پوره سن را بعهده دارند که با جدیدت به این امر مشغول هستند، تا کشاورزان با کمترین میزان خسارت سن غلات مواجه شوند.


درپایان قدیمی همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم جهاد کشاورزی را تجهیز کشاورزان به انواع سمپاشها ذکر نمود و تجهیز ناوگان سمپاشی را در راستای کمک به مبارزه علیه سن غلات و آفات برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار