مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در تسهیل امور و اجرای قانون، در بیمه سلامت استان انجام شده است، گفت: در این راستا پرداخت‌های به موقع تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری و موسسات طرف قرارداد حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 17 May 2022

 مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در تسهیل امور و اجرای قانون، در بیمه سلامت استان انجام شده است، گفت: در این راستا پرداخت‌های به موقع تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری و موسسات طرف قرارداد حائز اهمیت است.

به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی با اشاره به اینکه ۷۷ میلیارد تومان از مطالبات سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد، افزود: در مجموع ۶۲۵ میلیارد تومان تعهدات سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت به مراکز درمانی بود که خوشبختانه امروز تسویه شده است.

نیاستی خاطرنشان کرد: در هفته سوم اردیبهشت موفق شدیم تمام مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی را به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۳۵ هزار نفر از جمعیت‌های دهک اول، دوم و سوم این استان به تازگی و بدون پرداخت هزینه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان همه افراد یک تکلیف قانونی است که بخشی از آن در قالب بیمه سلامت و زیر پوشش بیمه همگانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این قانون از مهر ماه سال گذشته با جدیت دنبال شد، اضافه کرد: در این راستا ۲۵۸ هزار نفر از جمعیت استان همدان که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند شناسایی و از این تعداد ۱۵۳ هزار و ۶۴۴ نفر به پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت منتسب شدند.

به گفته وی، اداره کل بیمه سلامت استان همدان اقدام به عقد قراداد با ۱۰۱ پزشک عمومی دارای در بخش خصوصی کرده تا افراد فاقد پوشش بیمه برای ویزیت اولیه در زمینه دیابت یا فشار خون به آن‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: افراد فاقد پوشش بیمه برای بهره مندی از بیمه صندوق بیمه همگانی و سلامت باید به طور حتم با مراجعه به پزشک خانواده، ویزیت پایه و اولیه را انجام دهند در غیر اینصورت اسم آن‌ها از سامانه حذف و زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: طبق قانون هزینه ماهانه بیمه برای هر فرد ۹۲ هزار تومان است که بیمه دهک‌های اول تا سوم جامعه رایگان و دولت برای بیمه شدن هر یک از این افراد سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: همچنین دهک چهارم با پرداخت ۱۰ درصد هزینه بیمه، پنجم و ششم ۲۵ درصد، هفتم و هشتم با پرداخت ۵۰ درصد زیر پوشش قرار می‌گیرند و دهک‌های نهم و دهم باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر از جمعیت استان همدان تا کنون زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که با زیر پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
 
خبرنگار: فاطمه صنیهی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار