فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت:اشتغال زایی خانگی علاوه بر اثرات تربیتی و اقتصادی مطلوب، بازخورد مثبتی در صحنه اجتماعی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰ 18 May 2022

به گزارش تابناک همدان از ملایر:سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان روز سه شنبه ۲۷اردیبهشت ماه در بازدید ،افتتاح طرح‌ها و کارگاه‌های بسیج سازندگی در ملایر با بیان اینکه پروژه‌های بسیج سازندگی بسیار امیدوارکننده و موفق آمیز است اظهار کرد: اشتغال زایی خانگی علاوه بر اثرات تربیتی و اقتصادی مطلوب، بازخورد مثبتی در صحنه اجتماعی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هدف ما ایجاد فرهنگ کار وسوق دادن مردم به سمت اشتغال زایی است که با توجه به هم افزایی ایجاد شده در ملایر، آینده امیدوار کننده‌ای برای شهرستان پیش بینی می‌کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مورد اعتبارات تخصیص یافته به گروه‌های جهادی، بیان کرد: مبلغ اعتبارات به صورت متمرکز در استان تصمیم گیری خواهد شد و در این زمینه گروه‌های جهادی که فعالیت بیشتری داشته باشند سهم بیشتری از تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی مطرح کرد: مبلغ اعتبارات بسته به تلاش و کوشش نیرو‌های جهادی و کارگاه‌های مردمی و میزان پیشرفت آن‌ها در کار،در نظر گرفته می‌شود.

 فرمانده سپاه انصارالحسین همدان اظهار امیدواری کرد و گفت: کارگاه‌های اشتغال زایی ملایر در حوزه بسیج سازندگی بسیار موفق عمل کرده است و با توجه به بازدید امروز از این کارگاه ها، آینده درخشان و موفقیت آمیزی در انتظار شهرستان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد این رویداد را مقطعی از دفاع مقدس و سند افتخار کشور دانست و بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی استان در پایگاه نوژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد است.

وی خبر داد: استان همدان در پایان خرداد ماه میزبان آیت‌الله حسین نوری همدانی خواهد بود، این عالم دارای شخصیتی والا و بازوی ولایت در همه صحنه‌ها است.

 سردار مجیدی افزود: امیدواریم بتوانیم طی یک هفته حضور ایشان در همدان، از وجود و محضر ایشان بهترین استفاده را داشته باشیم.
 
افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تسهیلات اشتغال زایی در سال جاری

سرهنگ پاسدار علی قره باغی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نیز از تخصیص مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض الحسنه طرح مشاغل کوچک و خانگی در سال گذشته و ایجاد ۳ هزار و ۴۰۰ شغل خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های بسیج سازندگی استان، توسعه و راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقامتی در راستای ایجاد عدالت در عرصه زنجیره تولید و ارزش است.

قره باغی خاطر نشان کرد:همواره کمترین سهم از ارزش ریالی محصول نصیب تولید کننده می‌شود و این گلایه دائمی تولید کنندگان است.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب حذف واسطه و عرضه مستقیم کالا خواهد شد و برپایی چنین فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی در همه شهرستان‌های استان از برنامه‌های بسیج سازندگی است.

قره باغی از تخصیص مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به عنوان تسهیلات قرض الحسنه طرح مشاغل کوچک و خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: با پرداخت این تسهیلات برای ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شد.

وی مطرح کرد: این مبلغ امسال ۱۶۵ درصد افزایش خواهد داشت و امیدواریم با این افزایش، اشتغال بیشتری در حوزه مشاغل خانگی و کارگاهی ایجاد شود.

قره باغی از افزایش ۲۰ درصدی تسهیلات اشتغال زایی در ملایر خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته در شهرستان ملایر با مبلغ ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان به فعالیت ۱۷۷۵ گروه جهادی ساماندهی شده در استان اشاره و گفت: این گروه‌ها در دو حوزه محله محور و جغرافیا محور و در زمینه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اشتغال و ... فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار