فرماندار همدان:
فرماندار همدان اعلام کرد: هیچ تغییری در قیمت، یارانه و سهمیه آرد نانوایی ها نداشتیم.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ 16 May 2022

 

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در کارگروه آرد و نان شهرستان همدان گفت : تعطیل غیر مجاز، عدم رعایت ساعت کاری و فروش آرد ، از جمله تخلفاتی است که با ایجاد تفاوت قابل توجه بین قیمت آرد یارانه ای نانوایی ها و آرد آزاد بخش صنف و صنعت مشاهده می شود.

فرماندار همدان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجه آرد یارانه ای خارج از شبکه در سطح شهرستان افزود : در چنین شرایطی واحدهای صنفی متخلف ضمن کم کاری و ایجاد صف ، کم بودن سهمیه آرد را علت شلوغی نانوایی ها و سهمیه بیشتری مطالبه می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در قیمت، یارانه و سهمیه آرد نانوایی ها نداشتیم تصریح کرد : میزان مصرف آرد و سرانه مصرف نان در سطح شهرستان کاملا مشخص است و با واحدهای صنفی متخلف با جدیت باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

محمدی با تاکید بر ممنوعیت پخت نان شیرین توسط نانوایی ها افزود : آرد تحویلی به نانوایی ها یارانه ای است و صرفا می توانند نوع نان درج شده در مجوز پروانه فعالیت خود را عرضه نمایند.

فرماندار همدان یادآور شد : نصب تابلو حاوی مشخصات واحد صنفی، نوع پخت، روز تعطیل و تلفن شکایات در نانوایی ها اجباری است و با توجه به تغییر ساز و کار نظارتی و طرح ساماندهی بازرسی نانوایی ها لازم است به این مهم توجه شود.

مدیر کل غله استان همدان نیز با اشاره به مشکل کمبود فضای برخی از نانوایی ها برای ذخیر آرد گفت : سهمیه آرد نانوایی ها برای پخت 15 روز در اخیارشان قرار می گرفت که جهت رفع این مشکل سهمیه آرد نانوایی ها برای پخت 10 روزه تحویل می گردد.

بکایی کاهش تقاضای آرد در برخی از مصارف بخش صنف و صنعت را نشانه تهیه آرد خارج از شبکه و بصورت غیر مجاز دانست و افزود : هیچ واحد صنفی نانوایی و نان فانتزی اجازه ندارد آرد تحویلی را در محلی بجز واحد صنفی خود نگهداری یا منتقل نماید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار