توسط روابط عمومی جهاد کشاورزی طی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛
رییس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان خبر از برگزاری ۵۷ نشست خبری معاونین و مدیران سازمان در سال ۱۴۰۰ داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 15 May 2022

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن تبریک هفته روابط عمومی به همه فعالان این عرصه بالاخص همکاران فعال در بخش کشاورزی گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد.


به گزارش تابناک همدان، مرتضی ماجدی با ببان اینکه استان همدان با توجه به ویژگی‌های جغرفیایی، ذخایر ژنتیکی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه کشاورزی و .. از دیر باز بعنوان یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته است، اظهار داشت:   این استان با ۱۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی با توان تولید ۴.۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ۲۸.۸ درصد اشتغال مستقیم و ۲۴ درصد از ارزش افزوده استان و ۳.۲ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای رتبه‌های برتر کشوری در تولید محصولاتی همچون: سیب زمینی با تولید ۹۱۳ هزار تن (رتبه اول)، سیر با تولید ۴۲ هزار تن (رتبه اول)، گردو با تولید ۶۲ هزار تن (رتبه اول)، جو با تولید ۳۰ هزار تن (رتبه سوم)، انگور با تولید ۴۱۴ هزار تن (رتبه سوم)، یونجه با تولید ۳۸۰ هزار تن (رتبه سوم)، گیاهان دارویی با تولید ۲۵.۶ هزار تن (رتبه سوم) می‌باشد، گفت: بخش کشاورزی استان همدان با توجه به تفاوت شرایط آب و هوایی و تنوع اقلیم مناطق استان، دارای طیف وسیعی از تولیدات گوناگون می‌باشد.

 

رییس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش کشاورزی ۲۸.۸ درصداشتغال استان را بخود اختصاص داده است همین امر موجب گردیده است لزوم اطلاع رسانی صحیح و سریع به تولیدات کنندگان و کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

ماجدی تصریح کرد: در همین راستا در جهت اطلاع رسانی به جامعه هدف در سال ۱۴۰۰، پنجاه و هفت مورد نشست خبری حضوری و مجازی با مدیران و معاونین سازمان برگزار گردیده و اخبار آن در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال منعکس گردیده است.

 

وی گفت: ۱۴ مورد تور اطلاع رسانی خبری ویژه اصحاب محترم رسانه برگزار گردیده است تا خبرنگاران و رسانه‌ها با ظرفیت ها، توانمندی‌ها و مشکلات اینگونه واحد‌ها از نزدیک آشنا شوند.

 

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ طی ۱۲ ماه سال ۷۸۲ عنوان خبر کشاورزی در خبرگزاری‌ها و ۶۹۰ عنوان خبر در نشریه‌های محلی، منطقه‌ای و سراسری منتشر شده است، بیان کرد:  اخبار مهم و شاخص بخش کشاورزی در پورتال وزارت خانه و سایت سازمان نیز بارگزاری گردیده است.


ماجدی ضمن بیان اینکه جامعه امروز جامعه‌ای تحصیل کرده و آگاه است و با در اختیار داشتن ابزار‌های گوناگون کسب خبر به راحتی می‌تواند به اخبار صحیح یا گاهی نادرست دسترسی سریع داشته باشد عنوان کرد: ما بعنوان متولیان اطلاع رسانی در بخش کشاورزی تلاش کرده ایم اخبار صحیح و به هنگام را از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم شریف و هم استانی‌های عزیز و کشاورزان پر تلاش استان برسانیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ در این خصوص ۶ هزار ۶۷۶ پست و اشتراک در فضای مجازی نشر داده شده است.

او با اشاره به اهمیت و نقش موثر صدا و سیما در تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی و مستند سازی موضوعات گفت: ۱۸ برنامه‌ی تلویزیونی با حضور معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان همدان در قالب برنامه‌های زنده باموضوعات مختلف از جمله تنظیم بازار – توزیع نهاده ها-توزیع اقلام اساسی –ساخت و ساز‌های غیر مجاز و. تهیه شده است. همچنین ۲۵ برنامه‌ی تلویزیونی خبری و گزارشی با موضوعات مختلف در زمان رویداد مورد نظر تهیه شده است.


رییس روابط عمومی جهاد کشاورزی عنوان کرد: در خصوص پوشش رسانه‌ای مناسبت‌ها، افتتاح و بهره برداری از ۲۲۶ پروژه بخش کشاورزی و ۴ مورد جشنواره و نمایشگاه درسال ۱۴۰۰ اطلاع رسانی گردیده است. در این راستا ۱۲۵ مورد اینفوگراف-تراکت-بروشور-فتوکلیپ و پوستر طراحی شده است. همچنین ۹۷۴۶ قطعه عکس و ۷۳۵ دقیقه فیلم از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی تهیه و مستند سازی شده است.


ماجدی اظهار کرد:  اصحاب رسانه و بالخص خبرنگاران، همکاران همراه و پر تلاش روابط عمومی‌ها و شایسته تقدیر هستند و با توجه به شرایط اقتصادی جهانی و تصمیم دولت محترم در خصوص واگذاری بحث تامین، توزیع و نظارت و بازرسی بر کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همراهی بیش از پیش اصحاب رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی صحیح به جامعه مخاطبان سبب حفظ آرامش روانی جامعه خواهد گردید.


وی در پایان اشاره کرد شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۴۲۵۵ آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات همشهریان گرامی و کشاورزان محترم سطح استان می‌باشد.

 

منبع: روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار