نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی:
نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت وجود ضعف در ایجاد ارتباط بین صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، توجه به شرکت‌های دانش بنیان لازمه تحقق این شعار است.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ 11 May 2022
نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت وجود ضعف در ایجاد ارتباط بین صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، توجه به شرکت‌های دانش بنیان لازمه تحقق این شعار است. در این بین رسانه‌ها نقش مهم و پررنگی دررفع مشکل عدم ارتباط صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.
 
باید برای خرید صنایع از دانش بنیان‌ها فرهنگ سازی شود
غلامرضا منتظری در گفت گو با خبرگزاری تابناک همدان، گفت: وقتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق رسانه‌ها باشد، صنایع هم به این مسئله توجه بیشتری خواهند کرد. اقدام بعدی ضرورت تعامل همکاری و هم اندیشی بیشتر بین حوزه صنعت، تجارت و تولید با مجموعه‌های دانش بنیان است.
 

 این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر در هر استانی پارک‌های علم و فناوری که به کانون اجتماع جوانان مستعد در حوزه دانش بنیان تبدیل شود و تعامل و ارتباط بین این مجموعه‌ها با دانشگاه‌ها، ادارات کل صنعت و معدن و اتاق‌های بازرگانی و به طور کلی همه بخش‌های مربوط به صنایع برقرار شود و در عین حال این پارک‌ها هم تقویت و موانع هم شناسایی شوند و به یک راهبرد سالانه دست پیدا کنند و همچنین فهرست موانع مثل بیماری واردات شناسایی شود می‌توانیم شاهد فتح باب‌هایی در این زمینه‌ها باشیم.

 منتظری اظهار کرد: اقدام بعدی تقویت نقش نظارتی است، ما باید نظارت‌ها را تقویت کنیم، اگر موارد اینچنینی مشاهده می‌شود با افراد برخورد شود و در درجه اول با مدیران صنایع مختلف با هدف اقناعی خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان صورت بگیرد.

 نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر صنایع به این مباحث توجهی نکردند باید برخورد قانونی با آن‌ها صورت بگیرد.

منتظری گفت: ما تجربه ابتدایی انقلاب نشان داده که بهترین گزینه برای شکوفایی و اقتدار کشور شکوفایی علمی است. تولیدی که مبتنی بر علم باشد می‌توانند بسیاری از گره‌های کشور را باز کند.

وی ادامه داد: ما باید چتر حمایتی دولت روبروی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش از گذشته باز کنیم البته این حمایت باید علاوه بر صنایع دولتی شامل صنایع خصوصی نیز بشود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: نباید قبول شود توجه به شرکت‌های دانش بنیان در حد یک شعار باقی می‌ماند رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که با توجه به این شرکت‌های دانش بنیان در حد بنر و شعار تبلیغاتی نباشد.

 منتظری خاطرنشان کرد: باید توجه به شرکت‌های دانش بنیان را باور کنیم که برای صعود به بام اقتدار و سعادتمندی چاره جز تکیه بر روش‌های دانش بنیان نداریم بخش‌هایی از کشور کماکان شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آن‌ها اعتماد ندارند و همان اندیشه‌های پیشین خود یعنی واردات و عدم اعتماد به محصولات این شرکت‌ها را دنبال می‌کنند با توجه به این شرکت‌ها به دلیل این که سرمایه کم نیاز دارد و زودبازده نیز هست که می‌تواند باعث شود ما در عرصه ملی و بین المللی موفقیت‌های زیادی داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار