کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 07 May 2022
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: با توجه به اینکه نیاز است در سال جاری اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

به گزارش تابناک همدان، علی مالمیر شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در جلسه "رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" که با حضور دکتر محمدحسن طالبیان مشاوروزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و تعدادی از مسئولان زیربط برگزار شد، بیان کرد: در راستای پیگیری این پرونده، هفته گذشته یک تیم کارشناسی با همراهی دکتر طالبیان در همدان حاضر شدند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز است در سال جاری اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود این تیم از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

مالمیر اضافه کرد: همزمان با این برنامه میدانی که از هفته گذشته آغاز و تا دو روز آینده ادامه دارد امروز جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری و دستگاه‌های زیربط در قالب ستاد رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه دکتر طالبیان گزارشی از بازدید‌های میدانی ارائه کرد، افزود: همچنین عناوین محور‌هایی که دستگاه‌های مختلف باید با هم‌افزایی در راستای برطرف شدن مشکلات بازار همدان و عرصه پیشنهادی ثبت جهانی انجام دهند مطرح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این وظایف دستگاه‌های مختلف در راستای ساماندهی و زیباسازی عرصه مشخص و هر یک از اعضا نکته نظرات خود را مطرح کردند.

مالمیر همچنین مطرح کرد: در جلسه فوق استاندار همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهمترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیار‌های وزارتخانه میراث فرهنگی تاکید کرد. 

وی ادامه داد: استاندار همدان همچنین از آمادگی کامل استان برای این اقدام ارزشمند خبر داد و اذعان کرد با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها اقدامات لازم را در این راستای این امر مهم انجام خواهد شد.

مالمیر در پایان بیان کرد: در این جلسه اشاره‌ای هم بر شروع برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه شد و اعلام گردید این موضوع آغاز شده و تاکید شد با سرعت بیشتری نهایی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار