مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هوا حکایت از ورود سامانه جدید بارشی و کولاک برف، کاهش دما و یخبندان تا پایان هفته جاری در البرز دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 25 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت فردا چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری  (  پیک بارش پنجشنبه عصر و شب) در منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: طی این مدت به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی منطقه طالقان و آسارا و جاده کرج - چالوس رخداد رگبار و کولاک ساعتی برف، سقوط بهمن و ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول بیان داشت:  کولاک برف و وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان  از مخاطرات این سامانه بارشی است، ضمن آنکه  اختلال تردد به دلیل کولاک موقت برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی البرز به مسافران توصیه کردکه از تردد درجاده‌های کوهستانی مانند جاده کرج - چالوس و ارتفاعات طالقان به علت احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری نمایند، همچنین رانندگان وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

مدیر کل هواشناسی اظهارداشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

بهاروند احمدی تاکید کرد: با توجه به میزان حجم برف انباشته و موج بارشی یاد شده و نوسانات دمایی تا روز سه شنبه هفته آینده سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار