سکونت در واحدهای مسکن مهر دهدشت عرصه زندگی را بر ساکنان تنگ کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 25 January 2022

زندگی در چاردیواری بدون امکانات!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.
این طرح در بی‌‌توجهی مسؤولان دولت‌های گذشته با مشکلات بسیاری روبرو شد و اهداف در نظر گرفته شده برای اجرای آن محقق نشده است.
از ابتدای دولت یازدهم آخوندی وزیر وقت انتقادات فراوان نسبت به مسکن مهر داشت و این طرح را عامل اصلی تورم معرفی می‌کرد اما قرار بود دولت به تعهدات خود در این پروژه عمل کرده و خانه‌ها را تحویل متقاضیان دهد که هنوز این کار به اتمام نرسیده است.
اگرچه بنا بود با ارائه مشوق‌ها تسهیلات ویژه یا اهدای زمین‌های ارزان قیمت اقدام به اجرای طرح طرح مسکن مهر شود اما بی‌مهری‌ها و سوء مدیریت‌ها نه تنها گره‌ای از مشکلات قشرکم درآمد در انتظار سقف باز نکرد بلکه به یکی از بزرگترین چالش‌های فراروی متقاضیان و دولت‌ها و خاری در چشم و استخوانی در گلوی متقاضیان تبدیل شد.
مکان‌یابی نامناسب، عدم نظارت، انتخاب پیمانکاران ضعیف از مهمترین مشکلات مسکن مهر در دهدشت است واحدهای قوطی کبریت بدون در نظر گرفتن نیازهایی همچون خدمات رفاهی، بهداشت، نبود فضای سبز و مکان تفریحی بنا شده و هر روز نارضایتی ساکنان و متقاضیان را بیشتر کرده است.
 
حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها همچنان در انتظار همت مسؤولان و متولیان امر است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند مورد توجه قرار گیرد.
نبود پارکینگ و فضای سبز، بکار رفتن مصالح بی‌کیفیت در ساخت واحدها، نبود امکانات ورزشی و تفریحی، نبود خط تاکسی برای تردد به شهر، ترک برداشتن دیوار، چکه کردن آب از سقف، مشکل شیرآلات، فلاش تانک، روشویی، دربهای ترانس، نرده را پله‌ها، فن سرویس بهداشتی، استفاده از دربهای ضعیف، عدم نصب آیفون، و سیستم برق کشی از جمله نواقص و مشکلات واحدهایی است که مردم به ناچار در آن سکونت دارند و همواره با مراجعه به امام جمعه خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.
یکی از ساکنان مسکن مهر که پنج سالی می‌شود کلید واحد خود را تحویل گرفته است به فارس گفت: طی این پنج سال بار مشکلات موجود امان از ما برید و روزی نیست که با خیال آسوده سر بر بالین بگذاریم.
وی افزود: از سقف خانه‌مان آب چکه می‌کرد کسی هم پاسخگوی این مشکل نبود مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و آن را تعمیر کنیم.
 
 
وی لوله‌کشی آشپزخانه را دارای ایراد اساسی دانست و گفت: مشکلات و نواقص دیگری هم وجود دارد و زندگی ما به خاطر این نواقص در تنگناست.
ضعیف بودن مصالح بکار رفته در واحدها باعث شده همسایه‌ها با کوچکترین حرکتی باعث مزاحمت یکدیگر شوند.
این خانم خانه‌دار افزود: صدای راه رفتن عادی ساکنان طبقه بالا آسایش واحد پایین را بر هم می‌زند این مشکل در مواقعی که یکی از همسایه‌ها مهمان داشته باشد غیر قابل تحمل می‌شود.
 
با وجود الحاق مسکن مهر به شهر خدمتی از شهرداری به چشم نمی‌آید زباله‌های دپو شده در ورودی سایت و روبروی واحدها نشان می‌دهد روزهاست از جمع‌آوری زباله خبری نبوده است.
ساماندهی مسکن مهر فشاری است که اکنون روی دوش دولت سیزدهم سنگینی می‌کند.رفع نواقص، تکمیل و فرجام مسکن مهر با انبوهی از مشکلات برگ برنده‌ای برای دولت فعلی محسوب خواهد شد./ فارس
زندگی در چاردیواری بدون امکانات!
زندگی در چاردیواری بدون امکانات!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار