کد خبر: ۱۰۲۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 18 January 2022
محمد علی محمدی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی باید برای پیشگیری از اعتیاد برنامه داشته باشند و از ظرفیت‌های موجود بطورکامل استفاده کنند.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار همدان با بیان اینکه در این شورا گزارش‌های آماری ملاک نیست افزود: از بیان مسایل تئوری و آمار‌ها در این جلسات باید عبور کنیم و در راستای برنامه‌های مشخص و عملیاتی شدن امور پیشگیرانه برویم.

محمدی با اشاره به اجرای بند بند طرح ساماندهی معتادان متجاهر تصریح کرد: معتادان متجاهر امنیت روانی و فضای عمومی شهر را به خطر می‌اندازند و مشاهده اینگونه افراد با وضعیت ظاهری و رفتاری نامطلوب در شان مردم همدان و جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر صرفا معطوف به برخورد پلیس با این پدیده نیست افزود: بسیاری از ظرفیت‌های موجود ما از جمله مراکز ورزشی و فرهنگی آنطور که باید در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد و و با بهانه‌های واگذاری به بخش خصوصی، خراب شدن امکانات و دیگر موارد استفاده حداقلی داریم.

محمدی اضافه کرد: مراکز ورزشی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی، مدارس، مساجد، کانون‌ها و حسینیه‌ها همه و همه باید در حداکثر ساعات برنامه ریزی و برای مردم قابل استفاده باشد تا شهر دچار رخوت و این آسیب‌های اجتماعی نشود.

فرماندار همدان با اشاره به لزوم همکاری با شهرداری در احداث و مدیریت گرمخانه ویژه افراد فاقد سرپناه موقت اظهار کرد: فرهنگ سرا‌های در اختیار مدیریت شهری نیز از جمله مراکزی است که باید با برنامه ریزی و پویایی کامل فعال باشند.

وی افزود: ضعف اعتقادات مذهبی با افزایش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد رابطه مستقیم دارد و لازم است ضمن تبیین آثار مخرب این بلای خانمان سوز در جامعه به افزایش مهارت‌های فردی، اجتماعی و تقویت اعتقادات در فرزندان بیش از پیش توجه شود.

محمد علی محمدی فراهم نمودن زیرساخت‌ها و پیش بینی برنامه‌های مفرح و سالم را از جمله ضرورت‌های مورد نیاز جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: در جلسات اتی این شورا دستگاه‌های اجرایی عضو برنامه‌های مشخص خود را در این راستا اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار