انتقاد عضو شورای شهر همدان از اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری:
عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، گفت: به بهانه کمبود منابع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان پروژه‌های محلات حذف شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 15 January 2022
عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، گفت: به بهانه کمبود منابع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان پروژه‌های محلات حذف شد.

به گزارش تابناک همدان، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران افزود: به بهانه کمبود منابع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان دستخوش تغییرات مهمی شد، اصلاحاتی که آثار آن نه امروز بلکه سال‌های بعد هویدا خواهد شد.

بادامی‌نجات اضافه کرد: بنده انتقاد جدی به اصلاحیه سال ۱۴۰۰ داشتم و علیرغم اینکه شهرداری به عمد گزارش اصلاحیه بودجه را بدون پیوست مقایسه‌ای میزان تحقق ۸+۴ ارسال کرده بود تا اعضا امکان تشخیص و مقایسه تغییرات را نداشته باشند ایرادات با یک نگاه قابل تشخیص بود که این اصلاحات و تغییرات توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: از برآیند جلسه و آرا اینگونه بنظر می‌رسید که همکاران قصد حمایت و کمک به شهردار منتخب را داشتند غافل از اینکه بزرگترین حمایت و کمک در حق شهردار اصلاح ایرادات و کمک به ایشان در جهت تصویب بودجه متوازن با قابلیت تحقق در شهر است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال۱۴۰۰ شهرداری همدان هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اضافه کرد: از آنجایی که هرساله شهرداری در ماه‌های آبان تا دی ماه اصلاحیه بودجه کل مدیریت شهری را تدوین می‌کند تا اعداد و ارقام، پروژه‌ها و درآمد‌ها واقعی‌تر شود، امسال هم این مهم صورت گرفت و شهرداری همدان اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم شورای اسلامی کرد و شورا هم پس از بررسی‌هایی که داشت تقریباً تمامی اصلاحیه که شهرداری ارسال کرده بود را پذیرفت و رای مثبت داد.

*به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ رای منفی دادم

 بادامی‌نجات با اعلام اینکه بنده به دلایلی به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان رای منفی دادم، اظهار کرد: اولین دلیل این بود که تقریباً بیش از ۶۰ پروژه بصورت کامل حذف شده و بیش از ۵۰ پروژه نیز کاهش اعتبار داشته‌اند که عمدتا این پروژه‌ها محله محور بوده است.

وی یکی دیگر از دلایل رای منفی خود به اصلاحیه بودجه را حذف پروه‌های گردشگری برشمرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری همدان پنج پروژه گردشگری که در بودجه پیش‌بینی شده بود هم در اصلاحیه به صورت کامل حذف شد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص اضافه کرد: نکته مهم اصلاحیه بودجه این بود که ۱۳ درصد هزینه جاری افزایش داده شده بود و توازن بین هزینه‌های جاری و عمرانی را که سال‌های گذشته همواره نسبت ۶۰ درصد عمرانی به ۴۰ درصد جاری بود را تغییر داده و به نسبت ۴۹ درصد عمرانی رسانده بودند.

* کاهش ۶۰ درصدی بودجه سازمان فناوری

بادامی‌نجات با بیان اینکه علیرغم وعده‌های داده شده در حوزه فناوری کاهش ۶۰ درصدی بودجه سازمان فناوری از دیگر اشکالات اصلاحیه بودجه بود، افزود: دو پروژه بسیار مهم سازمان فناوری از جمله دیتا سنتر که سالهاست شهرداری همدان پیگیر ایجاد آن است و پروژه ایجاد زیرساخت حساب شهروندی، از پروژه‌های بسیار مهم و تاثیر‌گذار این سازمان بودند نیز حذف شده‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این درآمد پایداری که ما برای سازمان فناوری در سال گذشته ایجاد کرده بودیم که این درآمد‌های پایدار از محل ارزش افزوده و پروانه‌های ساختمانی برای سازمان فناوری تامین شود این درآمد‌ها هم متاسفانه به صورت کامل حذف شد که این اقدام قطعاً در آینده سازمان فناوری را دچار مشکل خواهد کرد و برنامه‌ریزی که برای توسعه سازمان و به تبع آن ایجاد بستر برای شهر هوشمند تدوین شده بود را ابتر قرار می‌دهد.

 * حذف پروژه‌های محله محور از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه پروژه‌های محله‌ای بسیار زیادی که به گونه‌ای به توسعه محلات کمک می‌کردند، در این اصلاحیه بودجه حذف شدند، توضیح داد: تمامی پروژه‌های کوی مزدقینه اعم از بازگشایی معابر، پیاده‌روسازی و آسفالت و پروژه‌های تملک و بازگشایی بلوار رسالت، پروژه‌های محلات ۱۲ متری شیر سنگی، متخصیین، فرهنگسرای خضر و تمام پروژه‌های محله منوچهری، کوی جنت، اسلامشهر و حصار امام (ره) به صورت کامل یا بخشی حذف شدند که تمامی این طرح‌ها، پروژه‌های محله محوری بودند که در بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده بود و شهرداری به بهانه نبوده منابع مالی آن‌ها را حذف کرد در صورتی که این پروژه‌ها از مطالبات وخواسته‌های مردم این مناطق بودند.

وی اظهار کرد: از همه مهمتر علی‌رغم شعار‌هایی که مدیران مدیریت شهری مبنی بر تامین منابع پایدار داده بودند هیچ منبع درآمدی پایدار در اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی نشده و صرفا مجدداً هشت درصد فروش اموال را شهرداری برای تامین هزینه‌های جاری افزایش داد، افزایش فروش اموالی که در دوران رکورد باید برای تامین منابع مالی چوب حراج به آن‌ها زد.

بادامی نجات با انتقاد از اینکه پروژه‌های مهمی اعم از پروژه تامین پارکینگ‌های تالار قرآن و سرگذر و مرمر و آقا‌جانی بیگ حذف یا کاهش پیدا کردند، گفت: این در حالیست که هزینه‌های پارکینگ در کمیسیون‌های ماده ۵ و ماده ۱۰۰ از محل حذف پارکینگ برای شهر تامین شده و این خلاف قانون است که درآمد حذف پارکینگ از شهروندان دریافت شود و پارکینگی در شهر ساخته نشود.

 وی اضافه کرد: همچنین سایر موضوعاتی اعم از مباحث محیط زیستی، ایجاد پارکها، محل نگهداری حیوانات بلاصاحب، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های جامعی که برای حوزه‌های مختلف پیش بینی شده بودند متاسفانه در شورای شهر حذف شد.

بادامی نجات افزود: در نهایت در هزینه‌های جاری افزایش زیادی داشتیم و همچنان شهرداری همدان را بیشتر از قبل متکی به فروش اموال کردیم و منابع کمک‌های دولتی را از بودجه حذف کرده و تعهدات دولتی را از بودجه برداشتیم و فناوری را تضعیف و از مهمترین مشکل شهر یعنی ایجاد پارکینگ عبور نمودیم.

وی ادامه داد: مهمتر از همه این‌ها بحث شعار‌های خزانه‌داری کل بود که در اصلاحیه بودجه هیچ آثاری مشهود نبود و گزارش ارسالی شهرداری قابلیت مقایسه‌ای با میزان عملکردش نداشت.

بادامی نجات بیان داشت: تمامی این اشکالات و موضوعات را در صحن شورا خدمت همکارانم اعلام کردم که هر کدام از موضوعات و دلایلی که بنده برمی‌شمردم مورد اقبال واقع نمی‌شد و متاسفانه اعضای شورا بدون توجه به موضوعات رای می‌دادند و این جای نگرانی دارد که در موضوعات تخصصی اینچنینی چرا شورای شهر سیاسی عمل می‌کند.

 وی گفت: این در حالیست بعد از جلسه و رای گیری بسیاری از افرادی که در جلسه به عنوان نمایندگان شهرداری حضور داشتند این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را فنی و منطقی برشمردند و تاکید کردند که موضوعاتی که برشمرده شد عمدتا از موضوعات مهم و قابل اهمیتی بود که شورای شهر به آن‌ها توجه نکرده و قطعا در آینده این تغییرات تاثیر خود را در مدیریت شهری بجای خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار