مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انتساب ۱۲۵ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی به پزشک خانواده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 15 January 2022
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انتساب ۱۲۵ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی به پزشک خانواده خبر داد. 

به گزارش تابناک همدان،  سعید فرجی با بیان اینکه بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها، پزشک خانواده افراد است گفت: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد. متاسفانه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده باشند و باعث ازدحام شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست گفت: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

 فرجی با تاکید به اینکه سریعترین و کم هزینه‌ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری یک فرد مسیری است که توسط پزشک خانواده او ترسیم خواهد شد افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است. مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواست‌هایی مانند انواع تصویربرداری، سی تی اسکن و ... حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جا‌های ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد. 

 فرجی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند افزود: در استان همدان ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی مشمول طرح پزشک خانواده شهری می‌باشند که تا کنون ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت مذکور به ۷۸ پزشک خانواده منتسب شده اند. بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای می‌بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند و در صورت نیاز، پزشک خانواده، بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد. با اجرایی شدن طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره‌مند گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار