رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از صدور حکم محکومیت ۴ ماه حبس برای ۲ متخلف واحد ضایعاتی به دلیل عدم رعایت الزامات محیط زیستی و بی‌توجهی به اخطاریه‌های صادره خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 15 January 2022
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از صدور حکم محکومیت ۴ ماه حبس برای ۲ متخلف واحد ضایعاتی به دلیل عدم رعایت الزامات محیط زیستی و بی‌توجهی به اخطاریه‌های صادره خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، مجید شعبانلو با اشاره به اینکه در پایش‌های ادواری از واحد‌های جمع‌آوری ضایعات و بازیافت غیرمجاز زباله در جاده انصارالامام شهر همدان، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی از سوی ۱۵ واحد در آن محور شدند که تماما طی سال جاری به مرجع قضایی معرفی شدند.

شعبانلو ادامه داد: این مراکز اقدام به شستشوی ضایعات جمع آوری شده و تخلیه پساب‌های آلوده حاصل از شستشو به بیرون از واحد خود، اراضی کشاورزی مجاور، جوب‌های آب یا چاه‌های جاذب می‌نمودند که موجب نارضایتی‌های عمومی و آلودگی‌های آب و خاک شده بود.

وی بیان کرد: دراین راستا رسیدگی حقوقی به پرونده‌های تشکیل شده علیه این مراکز در داسرای همدان در دست اقدام بوده که تا به الان حکم ۴ ماه حبس برای ۲ واحد آلاینده صادر و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، سایر پرونده‌های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیر مجاز و در حاشیه شهر‌ها نیز یکی از معضلات دیگر محیط زیستی استان همدان محسوب می‌شود گفت: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز‌های عمرانی و ساختمانی، و تخریب و مرمت بنا‌ها قدیمی و ساختمان‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته، لذا خواستار ورود جدی شهرداران، بخشداران و دهیاران برای پیشگیری از ادامه روند فعلی و ساماندهی به دفع نخاله‌های ساختمانی در شهرستان هستیم.

شعبانلو افزود: به جا ماندن پسماند‌های ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی‌های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضا‌های اطراف شهر‌ها و جاده‌های مواصلاتی، بروز حادثه و مشکلات مشابه را در پی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در پایان خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحد‌های آلاینده نیز زیر ذره بین این اداره قرارداشته است و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار