با همکاری بینیاد مسکن و منابع طبیعی،
کد خبر: ۱۰۲۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 13 January 2022
نشست مشترک مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ومدیر کل بنیاد مسکن استان به منظور تسهیل در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی، حمایت از تولید وعرضه مسکن، بررسی وضعیت زمین‌های واگذاری شده و تسریع در تملکات اراضی منابع طبیعی برگزار شد.
 
به گزارش تابناک همدان، صبح امروزاولین نشست مشترک بررسی ومسائل ومشکلات منابع طبیعی وبیناد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با حضور مدیران کل ومعاونین هردو دستگاه وروسای ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان‌ها در سالن جلسات منابع طبیعی استان برگزار شد.

دراین گردهمایی اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان هدف از برگزاری این جلسه کاری را بررسی مسائل ومشکلات منابع طبیعی و بنیاد مسکن وایجاد تعامل وهمکاری بیشتر بین دو دستگاه برای رفع موانع احتمالی برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان دراین نشست با اشاره به تعامل خوب با بنیادمسکن استان درامر تأمین نیاز‌های این بنیاد برای خانه دارکردن افراد محروم درروستا‌ها گفت: تأمین نیاز‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان د رقالب ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن صورت می‌گیرد که دراین رابطه همکاری، تعامل و عملکرد خوبی توسط اداره کل منابع طبیعی استان تاکنون صورت گرفته است.

خزائی با اشاره به خصوصیات طرح‌های هادی روستایی گفت: درطرح‌های هادی باید نیاز‌های واقعی روستا پیش بینی شود تا از واگذاری‌های پراکنده وبدون ضابطه خودداری شود .

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن استان می‌توان گام‌های موثری برای توسعه روستا‌ها و پیشبرد اهداف برداشته شود، اظهار کرد:: با همکاری وتعامل میان بنیاد مسکن ومنابع طبیعی استان، بسیاری از مشکلات مردم به ویژه روستائیان حل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به ضرورت احداث کمربند حفاظتی دراراضی واگذاری به بنیاد مسکن گفت: با توجه به توافقات قبلی با بنیاد مسکن، اجرای طرح کمربند را پیشگیری از زمین خواری وصیانت از اراضی ملی را بویژه احداث کمربند سبز دراین اراضی را بسیارضروری دانست.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به اتمام طرح کادستر اراضی ملی در استان گفت: منابع طبیعی در تامین زمین برای بنیاد مسکن موثر است وخوشبختانه استان همدان اولین استانی است که کاداستر اراضی ملی را به اتمام رسانده است وبا اتمام حد نگاری اراضی (کاداستر) واگذاری اراضی به بنیاد مسکن مشکلی وجود نخواهد داشت. 

 خزائی با اشاره به شیوه نامه شورای جنگل، مراتع وآبخیزداری وتجربه خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلا می‌در ساخت مسکن روستائی گفت: اگردر برخی پلاک‌ها مشکلاتی در خصوصو واگذار یوجود دارد با سازمان جنگل‌ها مکاتبه شود تا مشکلات به حداقل برسید.

 وی تصریح کرد: رویکرد منابع طبیعی، قانونی، واقعیتی وعلمی در واگذاری اراضی ملی خواهد بود وحفظ منابع طبیعی اولویت اول ما خواهد بود و رویکرد ما تسهیل در اجرای کار است و سنگ اندازی وسخت گیری به هیچ وجه در دستور کار ما قرار نخواهد داشت.
 
آمادگی بنیاد مسکن برای واگذاری زمبن در روستاها

ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در این نشست ضمن تقدیر از تعاملات سازنده اداره کل منابع طبیعی استان، بر لزوم همکاری بین دو دستگاه برای تسریع در امور و اجرای طرح‌های هادی تاکید کرد و افزود: تاکنون بنیاد مسکن استان با اداره کل منابع طبیعی، تعامل نزدیک و خوبی داشته است که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

او افزود: در بیشتر روستا‌های استان تقاضای و درخواست برای دریافت زمین روستایی زیاد است و بنیاد مسکن آمادگی دارد با برنامه ریزی و همکاری منابع طبیعی در این روستا‌ها زمین برای واگذاری به مردم تملک نماید.

 او با اشاره به رعایت الگوی ایرانی اسلامی در ساخت وساز‌های مسکن در همدان گفت: ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن هدفگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان است و تا کنون با همکاری منابع طبیعی ۴۰۰۰ واحد مسکونی در سطح استان محقق شده است وانشاا... با همکاری و تعامل با منابع طبیعی الباقی ۲۱ هزار واحد مکسن در اولویت وبرنامه کاری ما قرار دارد.

وی افزود: دغدغه اصلی نظام تامین مسکن وسر پناه برای محرویمن ومردم عزیر است وما با تمام قوا وامکانات موجود بصورت جهادی داریم کار می‌کنیم وتقاضای کمک ویاری از سوی منابع طبیعی داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور گفت: از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکن روسئائی و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری خواهد بود واز این میزان ۲۰۰ هزار در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.

آمادگی کامل جهت هر گونه همکاری با بنیاد مسکن را به منظور خدمت رسانی بهتر به روستائیان در استان را داریم و در بحث واگذاری و صدور اسناد زمین‌های تملک شده مساعدت لازم صورت خواهد گرفت.

معاون حفاظت وامور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان نیز دراین نشست گزارشی از عملکرد این اداره کل درخصوص ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن ارائه داد.

 دراین جلسه مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان وادارات منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان‌ها به طرح بیان مسائل ومشکلات پرداختند که توسط مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان پاسخ لازم داده شد.

همچنین در پایان مقرر شد در روند واگذاری اراضی روستا‌های دارای طرح هادی و تسریع در صدور اسناد مالکیت روستایی اقدامات اساسی صورت گیرد و وبرگزاری جلسات هفتگی در سطح معاونین وجلسات منظم ماهیانه در سطح مدیران کل هر دو دستگاه از دستاورد این جلسه عنوان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار