ثبت‌نام برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از روز چهارشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 12 January 2022
ثبت‌نام برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از روز چهارشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود.

 

به گزارش تابناک همدان از ستاد خبری دومین «نمایشگاه مجازی کتاب تهران»، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌کند.

از این رو اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند از روز چهارشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰) برای دریافت بن خرید کتاب به آدرس ketab.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۴۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.

یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند؛ بنابراین برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

با توجه به بودجه اختصاص‌یافته و سقف اعتباری تعیین‌شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

متقاضیان فرایند ثبت‌نام را تا دریافت این پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهند تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است. هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار