معاون توسعه و بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی گفت: بازرسی‌ها و کنترل از چند روز پیش در بازار شدت پیدا کرده است و قطعا اقلام اساسی کشاورزی مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 11 January 2022
 طبق دستور مقام عالی وزارت مبنی بر برگزاری جلسات قرارگاه امنیت غذایی تاکنون ۹ جلسه امنیت غذایی و ۱۶ جلسه کمیته‌های فرعی این قرارگاه درستاد استان و ۱۸ جلسه و کمیته‌های فرعی مربوط به آن در شهرستان‌ها در زیر بخش‌های مختلف دام، طیور، تولیدات گیاهی، بازرسی و نظارت بر بازار، در سطح استان انجام شده است. 

به گزارش تابناک همدان، حسین فضلی گفت:با توجه به قانون انتزاع یک سری از وظایف از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار گردیده است و با انتقال بخشی از نیرو‌های بازرسی به این وزارتخانه، از زمان اعزام تاکنون حدود ۳۰۰ بازدید از وضعیت بازار در سطح استان انجام شده است. 

او در خصوص اصلاح و کارامد سازی نظام یارانه‌ای بخش کشاورزی بیان کرد: از تاریخ ۲ دی ماه۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ جلسه نشست و هم اندیشی با بخش‌های مختلف تولیدی، تشکل ها، نظام صنفی، نظام مهندسی، سازمان نظام دامپزشکی، اصناف و بازاریان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاونی ها، تشکل‌ها، اتحادیه تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و سایر بخش‌های مرتبط در حوزه کشاورزی برگزار شده است. 

فضلی در تشریح جلسات تشکیل شده، افزود: ۵ جلسه اطلاع رسانی و هماهنگی نیز با حضور نمایندگان استانداری محترم، دستگاه‌های نظارتی، حاکمیتی، اطلاعات، دستگاه‌های قضایی و بازرسی و ۳ جلسه هم اندیشی با حضور اعضای فعال قرار گاه امنیت غذایی، ۲ جلسه با مدیریت‌ها و روسای محترم تشکل‌ها و سازمان‌های مربوط، ۵ جلسه تصمیم گیری با اعضای فعال قرارگاه و در راس آن استانداری محترم برگزار شده است. 

معاون توسعه و بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی به اهمیت بازرسی از بازار و کالا‌های اساسی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:  ۱۷ نفر نیرو از سازمان صمت مامور شده اند که برای این امرسازمان جهاد کشاورزی را یاری دهند و تعداد ۲۲ نفر از بسیج اصناف بدین منظور اعلام امادگی کرده اند و اکنون در کنار تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند همچنین ۳۲ نفر از نیرو‌های بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی و نیرو‌های مشغول به کار عضو پایگاه مقاومت بسیج سازمان در این خصوص اعلام امادگی کرده اند و در یکی دو روز آینده ساماندهی و در اکیپ و گروه‌های بازرسی وارد بازار می‌شوند.
 

وی در پایان اشاره کرد با همکاری خوب اصناف فعال بازارکه مومن و مقید به نظام صنفی هستند خوشبختانه کمترین مشکل را داشته ایم، اما با کسانی که بخواهند از طرح و برنامه سوء استفاده کنند قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار