مدیرشعب بانک مسکن استان همدان اشاره به طرح مهراندیش گفت: مشتریانی که به به هر دلیلی دارای بدهی معوق هستند بانک مسکن به منظور رعایت ملاحظات کرونایی تا پایان سال جاری طرح بخشودگی جرایم را تمدید نموده است و همشهریان می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 06 January 2022

مدیرشعب بانک مسکن استان همدان در جمع رسانه‌های متحد گفت: بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای تخصصی است که با تامین مالی از طرح‌ها و اهداف کلان دولت در راستای توسعه کمی و کیفی بخش مسکن حمایت می‌کند.
 
به گزارش تابناک همدان؛ مجید امیری با بیان اینکه طرح‌های مختلفی به منظور افزایش قدرت خرید متقاضیان برای مسکن در دستور کار قرار دارد، افزود: منابع بانک مسکن استان همدان ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون ۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال قریب به دو برابر منابع تسهیلات پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرتفوی پرداخت تسهیلات استان مربوط به بانک مسکن است، تصریح کرد: بالغ بر ۶۶ درصد تسهیلات در بخش مسکن مربوط به همین بانک و ۳۴ درصد دیگر مربوط به کل شبکه بانکی استان است.
 
مدیرشعب بانک مسکن استان همدان با بیان اینکه در سال جاری ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات استان مربوط به بانک مسکن است که بیشترین مطالب مربوط به شهرستان ملایر و نهاوند است.
 
تمدید طرح بخشودگی جرایم دیرکرد در بانک مسکن
 
وی با اشاره به اینکه به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن، طرح ۸۳ به شبکه ابلاغ شده است که تا ۲۵ دیماه مقارن با سالروز تاسیس بانک مسکن ادامه دارد، ایشان در ادامه خاطرنشان کرد:‌در این طرح تا چهار میلیارد ریال تسهیلات در قالب خرید و تعمیر مسکن در شهر همدان و سه میلیارد و دویست میلیون ریال در سایر شهر‌های استان پرداخت می‌گردد و چنانچه شهروندان محترم تا ۲۵ دیماه موفق به ارائه مدارک و ثبت درخواست خود در بانک شوند، می‌توانند ۵۰% این تسهیلات را از محل بدون سپرده دریافت نمایند و صرفا می‌بایستی برای ۵۰%باقیمانده اوراق حق تقدم از بورس خریداری کنند۰

به گفته وی در طرح دیگری، اگر هر نفر از زوجین ۳۰۰ میلیون ریال به مدت ۵ سال سپرده گذاری داشته باشد پس از آن می‌توانند ۶ میلیارد ریال با نرخ ۹ درصد تسهیلات اخذ کنند.
 
وی گفت: بانک مسکن در طرحی با نام «طرح مسکن جوانان» به مشتریانی که قصد خرید یا ساخت خانه را دارند تسهیلاتی اعطا می‌کند. در این طرح که جزو سپرده‌گذاری‌های کوتاه مدت بانک مسکن می‌باشد، افراد می‌توانند با رعایت برنامه سپرده‌گذاری نزد بانک دردو بازه زمانی میان مدت و بلندمدت از مزایا و تسهیلات حساب خود بهره ببرند.

مدیرشعب بانک مسکن استان همدان افزود: مدت زمانی که طول می‌کشد تا مشتریان، تسهیلات خود را دریافت کنند بین ۵ تا ۱۵ سال است. در طرح مسکن جوانان مدت بازپرداخت اقساط حداکثر ۲۰ سال و به صورت ساده و پلکانی است.

وی بیان داشت: در این حساب افراد می‌توانند به صورت ماهانه، سالیانه یا یه صورت یکجا واریزی خود را در زمان افتتاح حساب انجام دهند. نرخ سود این وام برای بازپرداخت پنج ساله شش درصد و برای بازپرداخت‌های بالای پنج سال ۹ درصد است.

وی ادامه داد: افرادی که متقاضی این طرح هستند باید از سال اول تا پنج سال بعد ماهانه مبلغ ۲۰ میلیون ریال در حساب خود سپرده‌گذاری کنند.
 
تمدید طرح بخشودگی جرایم دیرکرد در بانک مسکن

وی در خصوص طرح جدید تسهیلاتی مانا نیز گفت: در سپرده مانا، مشتری نسبت به افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی (با قابلیت واریز و برداشت) با حداقل مبلغ ۳۷۵ میلیون ریال پس از سپری شدن فقط یک ماه، سپرده‌گذار می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف ‎یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ضریب برابری چهار برابر متوسط موجودی مکتسبه طی دوره مزبور با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۷ درصد و در قالب عقد مرابحه عام می‌باشد، اقدام کند. 

امیری با اشاره به طرح مهراندیش عنوان کرد:‌ مشتریانی که به به هر دلیلی دارای بدهی معوق می‌باشند بانک مسکن به منظور رعایت ملاحظات کرونایی تا پایان سال جاری طرح بخشودگی جرایم را تمدید نموده است و همشهریان می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
 
مدیرشعب بانک مسکن استان همدان از تسهیلات جعاله تا سقف ۸۰۰ میلون ریال خبرداد و بیان داشت: همچنین طرح‌های حمایتی خوداشتغالی از سازمان بهزیستی، کمیته امدادامام (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران را داریم.

وی تصریح کرد: برای وام ازدواج به زوجین تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و به خانواده‌های شهدا تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.
 
وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز ابراز داشت: سهمیه استان همدان در طی ۴ سال، احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است و بانک مسکن آمادگی دارد تا در صورت معرفی پروژه‌ها توسط سازمان‌های ذیربط، انجام اقدامات اولیه و صدور پروانه ساخت، بلافاصله نسبت به تامین مالی آن اقدام نماید و در این خصوص هیچ محدودیتی ندارد۰
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار