شهردارملایر تکمیل پروژه گردشگری «مینی‌وُرلد» را یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این پروژه پرهزینه تکمیل شده است بنابراین المان جدیدی در این مجموعه نصب نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 02 December 2021
تکمیل پروژه گردشگری
 
سعید افقی
 
شهردارملایر تکمیل پروژه گردشگری «مینی‌وُرلد» را یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این پروژه پرهزینه تکمیل شده است بنابراین المان جدیدی در این مجموعه نصب نمی‌شود.
به گزارش تابناک همدان از ملایر: مجید فرجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر محوطه‌سازی مجموعه مینی‌ورلد در دستور کار است تا آثار ایجاد شده از آسیب دور بماند.

وی تصریح کرد: پس از محصور کردن پروژه، کل این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد و در تلاش هستیم طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری را حداقل تا ۶ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

فرجی مطرح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری بر اساس نیازمندی‌ها و دغدغه‌های مردم به صورت کوتاه و بلند مدت تدوین می‌شود و تکمیل ساختمان خدمات شهری، ساختمان مدیریت بحران، ساماندهی کانال پشت ناسیونال و مجموعه فرهنگی و تجاری میدان استاندارد از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار ملایر در ادامه بیان کرد: علاوه بر این تکمیل و راه‌اندازی دو رستوران جزیره و سنتی در بام ملایر، متل‌های بام، جدول‌گذاری و آسفالت معابر سطح شهر، آغاز فعالیت گرمخانه شهرداری و تکمیل و راه‌اندازی مکان نگهداری سگ‌های بلاصاحب در دستور کار است.

وی تملک عمارت منصوری را به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر را از اولویت‌های شهرداری عنوان و افزود: رایزنی‌هایی با وراث منصوری صورت گرفته تا در صورت امکان این بنا را به صورت نقدی خریداری کنیم.

فرجی در ادامه این خبر بیان کرد: پیرو رایزنی و تشکیل جلسه‌ای با معاون امور عمرانی استانداری همدان، چنانچه صورت جلسه نهایی در کمیسیون ماده پنج استانداری تایید شود، تا یکماه آینده طبق تفاهم با وراث منصوری، این عمارت تملک و بازسازی آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین به اجرای پروژه‌های عمرانی همچون فرهنگسرا، مجموعه فرهنگی و مرکز آتش‌نشانی و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این سه پروژه برآورد شده است.

شهردار ملایر خاطر نشان کرد: ممیزی املاک و اضافه کردن املاک به دارایی‌های شهرداری از جمله منابع درآمد پایدار شهری  است و امسال حدود ۶۰ قطعه زمین و املاک تجاری به املاک شهرداری اضافه شد.

وی تعریض خیابان‌های شهدا و مصطفی خمینی (ره) را در اولویت برنامه‌های بلندمدت شهرداری دانست و بیان کرد: با تشکیل کارگروهی در این زمینه و برگزاری جلسات مختلف هفتگی و انجام توافقاتی با مردم و اداره اوقاف و امور خیریه، در صدد هستیم تا یکسال آینده با تعریض این دو خیابان، بخش بزرگی از ترافیک شهر را به ویژه در خیابان شهدا رفع کنیم.

فرجی خبر داد: اصلاح تقاطع میدان تعاون و تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه از مهمترین برنامه‌های بلندمدت شهرداری است که مقرر شد در ساختمان نیمه کاره سه طبقه پارک، فرهنگسرا، مرکز اقامتی و شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ در هر یک از طبقات این مجموعه ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: برای ملک دکتر راستان نیز طراحی‌های لازم انجام شده و سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کردند و با توجه به جهانی شدن مبل و منبت ملایر، زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در جاده سلامت مشترک با اوقاف و امور خیریه برای ایجاد مرکز تجاری و هتل در نظر گرفته شده است.

شهردار ملایر همچنین از ایجاد فرهنگسرا در مجموعه مینی‌ورلد خبر داد و افزود: در حوزه شهرسازی و اداری و مالی، برون سپاری و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار است و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

فرجی اضافه کرد: ممیزی و پلاک‌کوبی به عنوان یکی از منابع درآمدی توسط پیمانکار در حال انجام است و همزمان یکپارچه‌سازی پرونده‌های شهروندان در دست انجام است.

وی عنوان کرد: در صدد هستیم برای رفاه حال فعالان صنعت مبل و منبت و ارائه خدمات بهتر، یک مرکز اداری وابسته به شهرداری و مراکز خدماتی را در بازار مبل ملایر راه‌اندازی کنیم.

فرجی اظهار امیدواری کرد و گفت: احداث ترمینال نهاوند با همکاری راه و شهرسازی، تکمیل و ساخت ماکت شهدای خلبان در ورودی ملایر و محوطه‌سازی این مجموعه، ایجاد میدان میوه و تره‌بار و اجرای طرح جامع ترافیک شهر ملایر در دستور کار شهرداری ملایر قرار دارد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار