مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: از اوراق تهاتر و تسویه در نوع اول برای پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر و در نوع دوم بدهی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها استفاده شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 24 November 2021

در اجرای آئین نامه‌ها اجرایی بند (ز) تبصره ۵ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور جلسه تبیین نحوه استفاده از اوراق تسویه و تهاتر نوع اول و دوم با حضور معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان و مدیران و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی امروز برگزار شد.

 به گزارش تابناک همدان، سید ناصر محمودی با بیان اینکه تا پایان آباه مان نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان از اوراق تسویه نوع اول دستگاه‌های اجرایی بررسی اسنادی شده است، افزود: از خرداد ماه سال جاری شیوه نامه استفاده از اوراق به دستگاه‌ها ابلاغ شده لذا دستگاه‌ها اسناد خود را جمع آوری و بدهی‌ها را استخراج کنند تا بتوان بعد از مشخص شدن سهمیه بانک‌ها  از آن استفاده کنند.

وی اشاره کرد: امکان استفاده از تهاتر درباره مطالبات قطعی تا پایان سال ۱۳۹۹ امکان پذیر است و این بدهی‌ها می‌بایست در چارچوب قوانین مربوط تسجیل و در سامانه سماد ثبت شده باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت:  سال گذشته این  اداره کل توانست بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی را با اداره کل امور مالیاتی استان گیلان تسویه کند.
 
 
 
 
جلسه تبیین نحوه استفاده از اوراق تسویه و تهاتر نوع اول و دوم برگزار شد
محمودی تاکید کرد: اسناد مربوط بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی بعد از از ارایه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان توسط کارشناسان بررسی و در صورت نقص، عودت و بعد از رفع ایرادات و تایبد سازمان بودجه به تهران جهت تهاتر ارسال می‌شود.

وی اشاره ای به جذب اوراق تهاتر داشت و گفت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب منطقه و استانداری بیشترین جذب اوراق تهاتر را داشتند.

در ادامه معاون امور استانداری همدان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت اوراق تهاتر بسیار مسئله با اهمیتی است و هر دستکاه میتواند به اندازه بودجه عمرانی استان از این ظرفیت استفاده کند.

فرهاد فرزانه گفت: موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در استفاده حداکثری از اوراق تهاتر وجود کارشناس تخصصی در این حوزه است 

این مقام مسئول خواست: هر دو هفته یکبار گزارش عملکرد دستگاه‌ها در نحوه استفاده از اوراق تهاتر توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارسال شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار