مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: شرکت مخابرات با رصد شبانه‌روزی سامانه‌های فنی، نحوه پاسخگویی به شکایات و خرابی‌ها، توانسته ۸۵ درصد رضایت مشتریان را کسب کند.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 17 November 2021
شرکت مخابرات رضایت ۸۵ درصدی مخاطبان را جلب کرده است/از سال ۸۲ تعرفه تلفن ثابت، ثابت مانده است
 
مجید سلطانی در نشست خبری با خبرنگاران که به‌صورت ویدیو کنفرانس برای استان‌ها پخش می‌شد، افزود:  تمام شهر‌ها و استان‌ها از نظر میزان استفاده از باند در مرکز مانیتورینگ شرکت مخابرات ایران لحظه به لحظه رصد و بررسی می‌شود؛ به‌محض این‌که در منحنی مشاهده شود میزان مصرف نسبت به تجهیزات و امکاناتی که می‌تواند پهنای باند را ارائه دهد در حال افزایش است، بلافاصله وارد عمل می‌شویم.

به گزارش تابناک همدان، سلطانی تاکید کرد: سعی می‌کنیم بسته به میزان نیاز و مصرف تجهیزات را توسعه دهیم تا هم منابع را مدیریت کنیم و هم رضایت مشتریان را جلب نماییم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا برای شهر‌های زیارتی کشور مثل قم، مشهد و سایر اماکن مقدس برنامه ویژه داریم و معاونان شرکت عنایت ویژه‌ای در ارائه خدمات به این شهر‌ها دارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: با توجه به تعداد چشمگیر مشترکان، شرکت مخابرات در ارائه خدمات گزینشی عمل نمی‌کند و در همه شهرها، روستا‌ها و کلان‌شهر‌ها سرویس ارائه می‌دهد.


وی گفت: برای توسعه شرکت مخابرات با استفاده از پول مردم سرمایه‌گذاری شده است. اگر مخابرات از چرخه توسعه اینترنت ثابت حذف شود، سرمایه مردم، بدون استفاده خواهد ماند.

«مجید سلطانی» تاکید کرد: شرکت‌های مادر مخابراتی قدمت زیادی دارند وسرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است. برای توسعه تمام امور نیز از سرمایه مردم هزینه شده است. اگر مخابرات در توسعه اینترنت ثابت حذف شود، سرمایه مردمی که طی ۵۰ سال توسعه پیدا کرده است، بدون استفاده می‌شود و این به نفع مردم نیست. بهتر است در این مورد ما از الگوی استاندارد بین‌المللی استفاده کنیم و می‌توانیم در توسعه ارتباطات ثابت موفق شویم. نیاز نیست هیچ بازیگری را در توسعه حذف یا کمرنگ کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره میزان سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن توسعه مخابرات افزود: سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتور‌ها الزامی است، اما تا زمانی که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمی‌توان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد. اگر در بخش ثابت حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشیم باعث جهش می‌شویم، اما سرمایه گذاری کمتر از این مقدار، توسعه محسوسی را رقم نخواهد زد.

وی درباره بهای تمام شده میزان تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت، افزود: پس از گذشت ۹ ماه از بررسی شورای رقابت، ۲ بخش تعرفه ثابت و متغیر برای مخابرات در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: هر فرد به ازای کارکرد خود مبلغ ۴۵ ریال پرداخت می‌کند، اما مساله مهم دیگر نگهداری خط است. پس از برررسی صورت‌های مالی سال ۹۹ مشخص شد هزینه تمام شده برای نگهداری خط تلفن در هر ماه ۲۱ هزار تومان است.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای متعادل نگه داشتن قیمت‌ها پیشنهاد کردیم که از روستا‌ها مبلغ کمتری دریافت کنیم تا میانگین آن حدود ۱۶هزار تومان شود. اگر این اتفاق رخ دهد و این تعرفه پرداخت شود ما از نظر هزینه‌ها سر به سر می‌شویم.

مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: بیش از ۵ ماه از ابلاغیه شورای رقابت گذشته و سازمان تنظیم باید این ابلاغیه را تایید کند تا عملیاتی شود.

وی ادامه داد: آخرین آماری که از سامانه‌های رضایت مشتریان و رصد آن داریم نشان می‌دهد به طور میانگین ۸۵ درصد رضایت وجود دارد. در این شرکت توسط سامانه‌هایی که طراحی و پیاده سازی شده، میزان تماس و نحوه پاسخگویی به تماس‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس شرکت مخابرات ایران افزود: ما اکنون ۲۰ میلیون کاربر فعال و بیش از۶ میلیون کاربر پهن‌باند ثابت داریم. ما باید به تمام نقاط کشور سرویس بدهیم که این مسئله کمی کار مخابرات را سخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سال‌ها قبل طرح هم‌کدسازی انجام شد و این مسئله باعث شد نرخ پالس تغییر پیدا کند تا زیان همسان‌سازی متوجه شرکت مخابرات نشود. در همان زمان، تغییراتی رخ داد، اما به واسطه طرح هم‌کدسازی ۸ هزار میلیارد تومان ضرر وارد شده که از هیچ محلی تامین نشده است.

سلطانی درباره توسعه ارتباطات زیرساخت و ارائه بیت استریم توسط این مجموعه تاکید کرد: زمانی که من وارد مخابرات شدم «بیت‌استریم» (به این معنی که شرکت مخابرات زیرساخت خود را در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت قرار دهند تا آن‌ها روی آن سرویس ارائه کنند) انجام نمی‌شد. تیمی برای بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرایی شود. اکنون با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کرده‌ایم، اما اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستم‌ها است.
 
افزایش تعرفه تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است

«داوود زارعیان» معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت که مدتی است مطرح شده است، افزود: افزایش تعرفه تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است. ما این مساله را به دولت قبل اعلام کردیم. هنوز فکر می‌کنیم تعرفه سال ۸۲ با گذشت ۱۸ سال به سود مخابرات است.

وی تاکید کرد: روزی که مخابرات خصوصی شد کمتر از ۱۰۰هزار پورت‌ای دی اس ال داشت، اما اکنون ۱۰ میلیون پورت ای. دی. اس. ال در دسترس مردم است که نشان می‌دهد در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار