نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به انتخاب استاندار جدید و معارفه وی در آینده نزدیک، تاکید کرد: برای استاندار جدید مهره‌چینی و سهم‌خواهی نکنید.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 22 October 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به انتخاب استاندار جدید و معارفه وی در آینده نزدیک، تاکید کرد: برای استاندار جدید مهره‌چینی و سهم‌خواهی نکنید.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نمازجمعه امروز شهر همدان، با قدردانی از تلاش شهردار و استاندار سابق همدان بیان کرد: مردم و تمامی مسئولان باید از نماینده جدید دولت در استان حمایت کنند.

وی افزود: همه با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و گرانی را حس می‌کنیم، فارغ از اختلاف سلیقه‌ها، گروه‌های سیاسی و افرادی بودند که رایزنی می‌کردند افراد دیگری استاندار شوند، اما امروز که استاندار جدید انتخاب شده همه موظف هستیم فارغ از گرایش‌های سیاسی حمایت کنیم.

شعبانی تاکید کرد: افراد و گروه‌ها از استاندار جدید سهم‌خواهی نداشته و برای استاندار مهره چینی نکنند، بگذارید استاندار با همکاری مجموعه‌های دلسوز فارغ از نگاه‌های سیاسی افراد کارآمد را انتخاب کند.

امام جمعه همدان از استاندار جدید نیز خواست توجه جدی به جوانان داشته باشد و گفت: در بین جوانان افراد مجاهد و کارآمدی داریم، همانگونه که دولت به جوانان توجه خوبی داشته انتظار می‌رود در استان نیز این اتفاق بیفتد.

شعبانی با اشاره به اینکه مشکل اصلی استان مشکل بیکاری است، اضافه کرد: استاندار جدید باید نگاه اقتصادی قوی و اشتغال محور داشته باشد، استان همدان ظرفیت‌های صنعت پذیری و سرمایه‌گذاری خوبی دارد که باید توجه بیشتری شود و همچنین استاندار باید مانند رئیس جمهور ارتباط خوبی با مردم نیز باید داشته باشد.

وی هچنین با قدردانی از زحمات مهندس صوفی، شهردار سابق همدان از شهردار جدید خواست به تکریم و رضایت مردم توجه ویژه داشته باشد و پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های عمرانی را مد نظر قرار دهد و با روحیه جهادی و انقلابی کار‌ها را با تعامل با شورای شهر پیش ببرد.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص)، اضهار کرد: یکی از مظاهر قوی تقوا پرهیز از شرک و حرکت در مسیر توحید الهی است، لقمان فرزند خود را موعظه می‌کند که نشان می‌دهد صحبت بزرگتر‌ها با کوچکترهاست که نشان می‌دهد تاثیرگذار است و می‌گوید از شرک پرهیز کن و در مسیر توحید حرکت کن، اگر در عرصه‌های تربیتی انبیای الهی توجه کنیم می‌بینیم که انبیا می‌خواهند انسان و جامعه را تربیت کنند که اولین عرصه آن نظام فکری انسان‌هاست، نظام معرفتی مبتنی بر توحید و نفی شرک زیربنای تربیت انبیای الهی است.

وی افزود: در حجاز نشانه‌هایی از شرک و بت پرستی بود که در روز میلاد پیامبر آسیب دید و نشان داد انسانی برای مبارزه با شرک متولد شده است، پیامبر آمد تا بشریت را در مسیر توحید الهی قراردهد، پیامبر با آیات و بینات آمد تا جامعه را نجات دهد و راس آن مبارزه با شرک است، انسان جواب دعوت خدا را ندهد در مرگ زیست می‌کند، حیات جامعه بشری به استجابت دعوت خداست.

شعبانی ادامه داد: مخالفت با پیامبر صرفا مسئله عقیدتی نبود، نظام اقتصادی آن دوران به بت پرستی وابسته بود، پایه و اساس ناهنجاری آن روز شرک و بت پرستی و عدم معرفت خدا بود.

وی تاکید کرد: کسی می‌تواند اخلاقی زندگی کند که توحید را قبول داشته باشد، تولد پیامبر مساوی با اختلال در شرک بود، اگر جامعه می‌خواهد از مفاسد به دور باشد راه حل آن توحید است، یکی از مسائل مهم فرهنگی امروز معرفت افزایی توحیدی است، خداشناسی را باید مورد توجه قرار داد، اساس رستگاری انسان در رسیدن به توحید و دست برداشتن از غیر خداست، نظام معرفتی توحید که پیامبر ۲۳ سال برای آن تلاش کرد مبتنی بر دو چیز است، برای دستیابی به توحید باید عبد محض خدا شد که نیازمند معرفت است، در اکثر روایات افضل اعمال معرفت الله است، انتظار فرج از اثرات معرفت الله است و ماندن در مسیر الهی نیز زیربنای حرکت به سوی خدا مسئله توحید است، پیامبر انسان شناسی را به جامعه آموخت، درک توحید پایه قبول قیامت است.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار