رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: با توجه به انتخاب اتاق همدان به عنوان اتاق معین غنا و با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه از سفیر کشور جمهوری غنا جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان دعوت بعمل آمد.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 21 October 2021
اریک اسوبواتنگ سفیر کشور جمهوری غنا و محمد ایمورو رایزن اقتصادی این کشور سفری دو روزه به استان همدان به دعوت اتاق بازرگانی داشتند.

به گزارش تابناک همدان، علی اصغر زبردست در حاشیه سفر سفیر و رایزن اقتصادی غنا ضمن معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری استان، پیشینه‌ای از روابط استان با کشور غنا و همچنین مطالبی در خصوص هیئت‌های اعزامی در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، کشاورزی، معادن به کشور غنا و حضور مهمانان دولتی و تجارغنایی در استان ارائه نمودند.

علی اضغر زبر دست با توجه به تفاهم نامه‌های قبلی به بیان ظرفیت‌های عظیم استان در حوزه‌های گردشگری سلامت، توریسم درمانی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، آموزش‌های پزشکی، کشت فراسرزمینیف صادرات محصولات کشاورزی، صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در حوزه حمل و نقل دریایی و عدم پرواز   مستقیم وجود دارد البته مشکلاتی نیز در حوزه صادرات نفت و گاز نیز وجود دارد..
 
رئیس اتاق همدان در این نشست با توجه به روابط حسنه ایران و غنا از لحاظ سیاسی و امنیت حاکم در کشور غنا پیشنهاد تقویت همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی به ویژه در بخش کشاورزی، صادرات سیمان و بهره گیری از ظرفیت کشور غنا برای واردات چوب، کاکائو و محصولات و میوه‌های گرمسیری را مطرح نمودند.

زبر دست افزود: اکنون با پیگیری‌های پارلمان بخش خصوصی استان زمینه لازم جهت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استان و گسترش تبادلات دوجانبه فراهم گردیده است که امیدواریم بخش خصوصی این فرصت را مغتنم شمرده و از آن بهره برد.

در ادامه سفیرغنا در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ظرفیت‌های بی نظیر ایران برای توسعه مراودات تجاری و سیاسی گفت: غنا و ایران توانایی پشتیبانی یکدیگر را در زمینه‌های مختلف دارند.
 
«اریک اسوبواتنگ» اشاره کرد : نشست‌های مجازی بین فعالان اقتصادی و بازرگانان هر دو کشور پیش بینی شده تا به نقاط مشترک برای توسعه مراودات تجاری برسیم.
 
وی با اشاره به حمایت کشور غنا از سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاری در غنا بسیار کم خطر و برای فعالیت‌های اقتصادی محلی امن به شمار می‌آید،
 
به گفته سفیر کشور جمهوری غنا این کشور از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال می‌کند و مشوق‌هایی نیز در این زمینه تدارک دیده است.

اسوبواتنگ افزود: غنا از سرمایه گذاران با آغوش باز استقبال می‌کند و مشوق‌هایی نیز در این زمینه تدارک دیده است.
 
سفیر غنا به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد: غنا کشوری امن با بازگشت سرمایه ۱۰۰ درصدی است و گواه این ادعا افرادی هستند که هم اکنون در کشور ما مشغول فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند.
 
وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری این کشور گفت: چنانچه سرمایه داران در منطقه آزاد غنا سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی پنج ساله برخوردار می‌شوند.
 
سفیر غنا خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بسته به نوع و مکان سرمایه گذاری از بسته‌های حمایتی بهره مند می‌شوند و چنانچه قوانین و مقررات را رعایت کنند هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نخواهند داشت.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار