کد خبر: ۱۰۰۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 21 October 2021
مدیر کل استاندارد همدان در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد گفت: همدان تنها استان دارای شهرک چینی آلات تخصصی است اما پیگیر این هستیم که صادرات این کالا مشمول استاندارد اجباری شود.
 
 
به گزارش تابناک همدان، مدیر کل استاندارد استان همدان در دیدار با رییس سازمان ملی استاندار غلامرضا شریعتی که ظهر امروز به همراه هیئت همرا وارد همدان شد گفت: در بحث استاندارد سازی مصالح ساختمانی خاص در بحث چینی الات بهداشتی همدان تنها استانی است که دارای شهرک  چینی الات تخصصی است و ضریب استاندارد سازی در این حوزه ۷۵ درصد است که خوشبختانه این شهرک با ظرفیت ۱۰۰ درصد فعال است.
 
محمد مددی افزود: : امروز ۸۲ درصد واحدهای شهرک چینی آلات موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد شده اند  که در این صورت میتواند در ارتقاء کیفیت موثر باشد.
 
در بحث واحدهای مشمول استاندارد دو و چهار دهم درصد در استان همدان فعالیت می کنند که از این درصد دو و یک دهم درصد دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد برای همه محصولات و تولیدات خود هستند.
 
وی اشاره ای به بحث نهاد های ارزیابی انطباق کرد و گفت: این نهاد به عنوان زیر ساخت های موثر در توسعه نظام استاندارد سازی در کشور شکل گرفته است ۹ دهم درصد مجموعه‌ها در استان در حوزه‌های مختلف از قبیل صنایع غذایی، بهداشتی و ... فعال هستند و اقدامات خوبی انجام شده است.
 
محمد مددی بیان کرد: طرح پژوهشی مطالعه و پایش نقش استاندارد سازی در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور پروانه کاربرد نشان استاندارد در تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی صادر شده است که ظرفیت‌های خوبی در توسعه صنایع تبدیلی در استان انجام شود.

مددی خاطر نشان کرد: در بحث تدوین استاندارد‌های ملی به عنوان یک سند اسناد اثر گدار در بخش انتقال دانش، تکنولوژی و کارآمدسازی صنایع، ۲۸ سند ملی تدوین شده است که کارشناسی استان با چهار مجموعه مرتبط و ذی صلاح پای کار هستند.

مددی گفت: در بحث اعتبارات سرمایه‌ای با افزایش اعتبارات به ۹۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان سازمان اول بودیم، اما در تملک با مشکل مواجه هستیم ساختمانی با ۴ هزار متر زیر بنا با هفت ازمایشگاه، امکانات تاسیساتی، حرارتی با ۲۰ سال زمان بهروری امروز نیاز است که به صورت جدی بازسازی شود.
 
وی اشاره کرد: در بحث بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به اینکه یک دستگاه حاکمیتی، نطارتی برای بخش تولید و سایر دستگاه‌های اجرایی سرویس ارایه میدهیم، اما درخود مجموعه این بحث اجرا نشده که نیازمند توجه ویژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار