کد خبر: ۱۰۰۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 20 October 2021
 طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه‌های هوشمند این سیم‌کارت‌ها را شناسایی و مسدود می‌کند.


به گزارش تابناک همدان، سید محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: در مورد پیامک‌های تبلیغاتی مشترکان باید توجه کنند که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه با غیر فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی‌شود، چرا که این دو نوع پیامک، سامانه‌های جداگانه‌ای دارند پس با غیر فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های محتوایی که مشترک خودش در آن‌ها عضو شده است، قطع نخواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در برخی ساعت‌های نامتعارف، بیان کرد: اگر سرشماره‌های تبلیغاتی، در ساعات غیرمتعارف شبانه‌روز پیامک ارسال کنند، رگولاتوری با آن‌ها برخورد می‌کند. اما گاهی شماره‌های شخصی تخلف کرده و پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند، رگولاتوری بر اساس قوانین و مقررات موجود نمی‌تواند بر زمان ارسال پیامک‌های شخصی نظارتی داشته باشد، اما با استفاده از سامانه‌های نظارتی که دارد و روال‌هایی که تعریف کرده است، سیم‌کارت‌های شخصی متخلف را شناسایی و آن‌ها را مسدود می‌کند.

امامی با اشاره به اینکه فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتور‌های تلفن همراه به صورت پیش فرض ممنوع بوده و اپراتور‌های همراه زمانی که سیم‌کارت خود را به فروش می‌رسانند باید دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را برای مشترکان غیر فعال کرده باشند، گفت: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از فعال و یا غیر فعال بودن پیامک‌های تبلیغاتی روی شماره خود مطلع شده و یا با استفاده از نرم‌افزار‌های «اپراتور من» پیامک‌های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری عنوان کرد: اگر مشترکی بعد از غیر فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی، باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می‌تواند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، شکایت خود را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و دلایل بروز چنین تخلفی را بررسی کند.

امامی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های به دست آمده از سامانه ۱۹۵، تعداد شکایت‌های این بخش روند صعودی نداشته و تعداد آن بسیار ناچیز است که این نشان دهنده مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی توسط مشترکان، اپراتور‌ها و رگولاتوری است.
 
منبع: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار