مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آبرسانی باعث تضییع حقوق سایر مشترکین می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 20 October 2021
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نصب پمپ به صورت مستقیم و غیر استاندارد بر روی شبکه‌های آبرسانی در آپارتمان‌ها و برخی منازل مسکونی را به دور از عدالت توزیع دانست و گفت: نصب این نوع از پمپ‌ها به صورت غیر استاندارد؛ اختلال در شبکه آبرسانی و تضییع حقوق سایر مشترکین را به دنبال دارد.

به گزارش تابناک همدان،  سید هادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه متاسفانه در پی نصب پمپ‌های آب به صورت غیر استاندارد در آپارتمانها، کاهش شدید فشار، قطع و اختلال در شبکه‌های توزیع آبرسانی به وجود می‌آید، اظهارداشت: در راستای مدیریت شبکه و عدالت در توزیع آب، شناسایی و اخطار به متخلفین دارای پمپ‌های غیر مجاز توسط همکاران ما انجام میپذیرد.

وی در همین خصوص توضیح داد: استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه آبرسانی امری غیر مجاز و غیر قانونی است در حالی که بهره گیری از همین پمپ‌ها به صورت اتصال به مخزن ذخیره مجاز می‌باشد.

حسینی بیدار ادامه داد: آب شبکه پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسب شده و از آنجا توسط پمپ به تاسیسات داخلی مجموعه پمپاژ میشود.

وی با بیان اینکه اتصال مستقیم پمپ ضمن وارد نموندن خسارت احتمالی به تاسیسات آبرسانی، عملکرد کنتور‌های مشترکین را نیز به شدت تحت تاثیر قرار میدهد، گفت: این نوع از نصب میتواند موجب نشان دادن مصرف غیر واقعی و تحمیل آب بهایی بیش از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود چرا که در چنین شرایطی  مشترک در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ، آب به همراه مقادیر زیاد هوا و کف از کنتور عبور میکند.

وی افزود: همچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد مقدار زیاد پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شود که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا نشتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با وجود خشکسالی‌های اخیر شبکه آبرسانی استان همدان همانند دیگر نقاط کشور با کمبود آب مواجه است، عنوان کرد: از آنجا که پمپ‌های مذکور، مدیریت شبکه را  دچار اختلال می‌نمایند لذا شناسایی و برخورد با متخلفین در دستور کار قرار می‌گیرد.

 وی همچنین با بیان اینکه بر اساس آیین نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، نصب پمپ مستقیم  بر روی شبکه آبرسانی ممنوع است، اظهارداشت: بر همین اساس، شرکت‌های تابعه می‌توانند در صورت مشاهده نصب هرگونه پمپ غیر استاندارد حتی  نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان رفع تخلف اقدام نمایند.

حسینی بیدار در همین خصوص توضیح داد: در صورت دریافت گزارشات مردمی یا شناسایی اینگونه پمپ‌ها از سوی همکارانمان، پس از اخطار، استاندارد سازی یا جمع آوری پمپ به مشترک ابلاغ میشود که در این صورت به محض اینکه فرد نسبت به جمع آوری پمپ مستقیم و نصب پمپ و مخزن ذخیره براساس استاندارد‌های تعریف شده اقدام  نمایند، مشکل مرتفع می‌شود.

 وی بر همین اساس از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده پمپ‌های غیر مجاز، مراتب را به سامانه ارتباط با مشترکین آبفای استان (۱۲۲) اطلاع دهند.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین با بیان اینکه بر اساس آیین نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، نصب پمپ مستقیم  بر روی شبکه آبرسانی ممنوع است، اظهارداشت: بر همین اساس، شرکت‌های تابعه می‌توانند در صورت مشاهده نصب هرگونه پمپ غیرمجاز حتی  نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان رفع تخلف اقدام نمایند.

 وی در ادامه با اذعان به اینکه نصب پمپ‌های غیر  استاندارد، فشار مضاعفی را بر روی شبکه‌های آبرسانی اعمال می‌نمایند، گفت:نصب این نوع از پمپ‌ها علاوه بر اختلال در شبکه آبرسانی، تضییع حقوق همسایگان را با کاهش سهم آبه به دنبال دارد.

حسینی بیدار همچنین عنوان کرد: فعال شدن پمپ‌های غیر استاندارد و مکش آب داخل شبکه، افت شدید فشار آب مشترکین مجاور را به دنبال دارد که این موضوع به دور از عدالت توزیع است.

 وی در نهایت تصریح کرد: در صورتی که مشترک نسبت به استاندارد سازی پمپ اقدام ننماید، نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار