رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی همدان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن گفت: با اقداماتی که انجام شده، افق مراودات تجاری به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک روشن است و باید زیرساخت‌های تجارت و صادرات بیشتر از گذشته هموار شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ 19 October 2021

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی همدان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن گفت: با اقداماتی که انجام شده، افق مراودات تجاری به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک روشن است و باید زیرساخت‌های تجارت و صادرات بیشتر از گذشته هموار شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر؛"علی‌اصغر زبردست" در جلسه انتخابات کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی شهرستان ملایر اظهار کرد: تحول خوبی در اتاق بازرگانی استان ایجاد شده و با تشکیل انجمن‌ها و انتخاب مسئولان کمیته‌های تخصصی این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی عنوان کرد : با توجه به همه‌گیری شیوع ویروس کرونا و محدود شدن برنامه‌های اتاق بازرگانی، خواستار برگزاری ماهیانه جلسات کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی می باشیم ونیاز است فعالان اقتصادی برای احصاء و رفع مسائل و مشکلات خود از طریق کمیته‌های مرتبط  پای کار باشند.

زبردست کمیته‌های تخصصی را بازوی توانمند برای اتاق بازرگانی و برقراری ارتباط اثرگذار با بخش دولتی در راستای حل مسائل و مشکلات دانست و افزود: با شناسایی و طرح مشکلات در کمیته‌های تخصصی، می‌توان آن‌ها را در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی منتقل کرد.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معدن و کشاورزی کمیته کشاورزی را یکی از پرکاربردترین کمیته‌ها عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به جهانی شدن انگور ملایر و تشکیل انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش، بدون شک از طریق کمیته کشاورزی می‌توان مشکلات حوزه باغداری، فرآوری، بسته‌بندی و تولید سنتی به مدرنیته را رفع کرد.

وی با تاکید بر اینکه باغداران و کارخانه‌داران باید بیشترین بهره‌وری را از کشمش داشته باشند، خاطر نشان کرد: آمادگی کامل داریم تیمی را از شهرستان ملایر برای فراگیری آموزش و الگوگیری برای تولید انگور و کشمش به روش مدرن به کشور‌های هدف اعزام کنیم.

زبر دست تاکید کرد: در تلاش برای ملی شدن انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر هستیم، نقش این انجمن را در قیمت‌گذاری کشمش، توسعه صادرات، تعیین خط و مشی‌های این حوزه و حل مشکلات بی‌بدیل است و برای تحقق این اهداف جز با تلاش باغداران و کارخانه‌داران و تعامل دوسویه با کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی محقق نمی‌شود.

وی خواستار تدوین برنامه مدونی برای حوزه انگور و کشمش ملایر در کمیته کشاورزی شد و افزود: دستورالعمل ابلاغی اتاق بازرگانی استان به کمیته‌های تخصصی ارسال خواهد شد و ضمن تلاش کمیته‌ها برای احصا و شناسایی مشکلات و تعامل با بخش دولتی، آمادگی ارائه مشاوره به فعالان اقتصادی را در حوزه‌هتی مختلف داریم.

رییس اتاق بازرگانی همچنن به فعالیت خوب کمیته صنعت و معدن اتاق بازرگانی اشاره و خواستار عضویت فعالان اقتصادی عضو کمیته‌های اتاق بازرگانی این شهرستان در کمیسیون‌های تخصصی استان شد و گفت: بازرگانان راهکار‌های لازم را برای تولید نوع کالا‌هایی با صادرات و ارزآوری بهتر به توایدکنندگان ارائه دهند.
 
ظرفیت‌ بالای ملایر در حوزه‌های کشاورزی، صنایع و معادن

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ملایر نیز ضمن تشریح وظایف و اختیارات کمیته‌های کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت گفت: ملایر ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع و معادن دارد که برای توسعه صادرات از این توانمندی‌ها بهره می‌گیرد.

"حمید بهرامی" بر لزوم تعامل هر چه بیشتر فعالان اقتصادی با کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی شد و افزود: از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای احصا و شناسایی مشکلات و نیازها، تدوین برنامه راهبردی، ارائه آموزش‌های لازم و تلاش برای هموار کردن مسیر صادرات انجام شده است.

 در این نشست مجید رستمی و محمد دشتی به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس کمیته کشاورزی، محمدرضا گلستانی و صادق روستایی به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس کمیسیون صنعت و معدن و مریم موسیوند و محسن نعمتی به عنوان رئیس و نائب رییس کمیته تجارت اتاق بازرگانی شهرستانی ملایر انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار