کد خبر: ۱۰۰۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 19 October 2021
مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از سیر افزایشی بیماری‌های غیر واگیر در بین بانوان همدانی خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، به نقل از همدان آنلاین؛ دکتر راضیه سادات میرمعینی در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، سبک زندگی، چالشی که در زندگی عصر حاضر با آن مواجه هستیم شامل ماشینی شدن کار‌ها و به دنبال آن کم تحرک شدن خانواده ها، تغذیه نامناسب، استرس و اضطراب‌های مختلف را باعث افزایش بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: بانوان علاوه بر اینکه می‌توانند در سلامت زندگی خود و ارتقا و پیشگیری از بیماری‌ها موثر باشند نقش بسیار مهمی را نیز در خانواده و حتی جامعه ایفا می‌کنند و با به کار گیری توصیه‌های سلامتی در سبک زندگی خانواده باعث تربیت بچه‌های سالم خواهند شد.


وی در ادامه بیماری‌های غیر واگیر شایع در بین بانوان بیشتر شامل دیابت، فشار خون، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی را دانست و افزود: شایع بودن بیماری پوکی استخوان در بانوان به دلیل وضعیت هورمونی خانم‌ها مخصوصا در سن یاسگی و مشکلاتی که در بحث تغذیه‌ای و فعالیت بدنی در بانوان وجود دارد است.


دکتر میر معینی بیماری‌های قلبی را به عنوان اولین عامل مرگ و میر در بین بانوان دانست و تصریح کرد: جدا از اینکه بعضی افراد پایه ژنتیکی این بیماری‌ها را دارا هستن عمده عواملی که بیماری‌های شایع غیر واگیر دارند از جمله فشار خون دیابت و قلب و عروق بحث شیوه و سبک زندگی است.


وی همچنین سومین عامل مرگ و میر را در بین بانوان سرطان برست عنوان کرد و ادامه داد: غربالگری برای بانوان بحث بسیار مهمی ست که باید به موقع انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار