کد خبر: ۱۰۰۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 19 October 2021

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وضعیت خشکسالی در طول ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش تابناک همدان، حمید رضا جانباز در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی در طول ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده گفت: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است تا مشکلی متوجه شهر‌ها و روستا‌های کشور نباشد.

وی با بیان اینکه ما از پنج ماه پیش با توجه به عدم بارش‌ها کاهش برداشت از سد اکباتان همدان ر در دستور کار قرار دادیم عنوان کرد:بر همین اساس میزان برداشت از ۱۲۰۰لیتر بر ثانیه به ۷۰۰لیتر در ثانیه کاهش یافت تا چاه‌های جایگزین به کمک بیایند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به اینکه انتقال آب از سد تالوار نیازمند تخصیص ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار می‌باشد، عنوان کرد: سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از این مسیر وجود دارد که بر همین اساس دو مخزن از مخازن این ایستگاه‌ها به صورت پیش ساخته تهیه خواهد شد.

وی افزود:همچنین این خط نیازمند۹۰کیلومتر خط انتقال برق می‌باشد که با بهره گیری از دیزل ژنراتور‌های سیار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

جانباز همچنین از نیاز به اجرای ۱۰کیلومتر خط انتقال سخن به میان آورد و گفت:در نظر داریم برنامه زمانبندی ضربتی آبرسانی از سد تالوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر گردد.
 
وی افزود: تنها بخشی ازعملیات لوله گذاری تصفیه خانه باقی مانده که با تلاش شبانه روزی میتوان پیش از آغاز فصل گرما ۶۰۰لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل کرد.

وی در نهایت تصریح کرد:به منظور گذر از این بحران نیازمند همراهی مردم هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار