کد خبر: ۱۰۰۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 18 October 2021
شاید فقط از فواید نوشیدن یک لیوان آب گرم در صبح مطلع هستید یا شاید فقط در مورد عالی بودن عسل برای پوست خود چیزی شنیده باشید، اما آیا در مورد فواید ترکیب آب گرم و عسل و اینکه چه خواص شگفت انگیزی برای سلامت کلی بدن تان ایجاد می‌کند چیزی شنیده اید؟

۱. خواص آب گرم و عسل برای لاغری و کاهش وزن

بله، نوشیدن آب و عسل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. افکار آزار دهنده در مورد قند عسل را از ذهن خود پاک کنید، زیرا این یکی از مزایای آن است. می‌دانم، می‌دانم، این موضوع برای درست بودن کمی عجیب است، اما اینطور نیست. قند موجود در عسل یک قند طبیعی است (به عبارتی برای شما مفید است)، که منبع سالم کالری را تأمین می‌کند.

نه تنها کالری تامین می‌کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا هرگونه ولع مصرف نوشیدنی شیرینی که دارید را از خود دور کنید. نوشابه گاز دار حاوی کالری خالی است، و اگرچه همه این موضوع را می‌دانند، اما باز هم به دنبال مصرف این نوشابه‌های گازدار هستند. با کاهش میزان مصرف نوشابه‌های گازدار، کالری دریافتی کاهش پیدا می‌کند و به تبع آن وزن نیز کاهش می‌یابد. ممکن است این کار موفقیت یک شبه نباشد، اما در دراز مدت برای سلامت کلی شما عالی است.

۲. فواید آب و عسل برای یبوست و دفع منظم

خوب، من می‌دانم که صحبت در مورد «منظم» بودن ممکن است گاهی تابو باشد، اما اگر جیمی لی کورتیس این کار را انجام دهد، من نیز می‌توانم. نوشیدن یک لیوان آب گرم با عسل صبح اول به بهبود سیستم هضم کمک می‌کند. فواید ضد عفونی کننده عسل ضمن افزایش تولید مخاط روده به کاهش اسیدیته در معده شما کمک می‌کند. همچنین به هیدراته شدن روده بزرگ و تزریق آب به داخل روده و مدفوع کمک می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شود شما دفع خیلی راحت‌تر و منظمتر داشته باشید؛ که دوباره به موضوع کاهش وزن می‌رسیم، زیرا … خوب، من فکر می‌کنم شما می‌توانید بقیه این موارد را بدون کمک من مشخص کنید.

۳. خواص عسل و آب جوش برای کمک به سیستم ایمنی بدن و پوست

آیا تأکید کرده ام که چقدر عسل برای سلامت شما خوب است؟ عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای از بین بردن باکتری است. اگر به سراغ عسل خام و ارگانیک می‌روید این عسل سرشار از آنزیم‌ها (برای هضم)، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که منجر به محافظت بدن در برابر باکتری‌ها می‌شود. یک مطالعه ارائه شده در انجمن عمومی میکروبیولوژی در هاروگیت، انگلستان نشان داد که عسل مانوکا حتی ممکن است به مقاومت باکتری در برابر آنتی بیوتیک کمک کند. عسل همچنین یک آنتی اکسیدان است، که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بد که موجب تخریب پوست می‌شوند به بدن کمک می‌کند.

۴. فواید آب ولرم و عسل: کاهش آلرژی

من پیشنهاد نمی‌کنم یک کلاریتین (دارو) یا چیزی شبیه به آن را همراه با آب و عسل مصرف کنید. با استفاده از عسل محلی و خام به بدن خود کمک می‌کنید تا به گرده افشانی‌های منطقه تان سازگاری پیدا کند. این کار به نوبه خود به کاهش آلرژی‌های محیطی کمک می‌کند. اگر واقعاً به آنچه زنبور‌ها در طرح بزرگ انجام می‌دهند فکر کنید، این موضوع کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. می‌دانم که آب گرم برای کمک به آلرژی ضروری نیست، اما هیدراته بودن هیچوقت چیز بدی نیست.

۵. خواص آب و عسل، کمک به دریافت انرژی

عسل و آب گرم یک ترکیب رویایی جدید برای تقویت انرژی و جایگزین قهوه هستند. در مورد فواید سطح انرژی شما با هیدراته ماندن در همه جا صحبت شده است. بدن خود را مانند یک گیاه خانگی تصور کنید. می‌دانید وقتی آب دادن به آن‌ها را فراموش کنید چقدر پژمرده و غمگین می‌شوند؟ بدن شما در اصل همان کار را انجام می‌دهد. مطالعات نشان داده است که حتی کمبود آب خفیف در بدن می‌تواند احساس بی حالی، خواب آلودگی و تنبلی در شما ایجاد کند. پس بیایید عسل را به این معادله اضافه کنیم.

حالا شما یک منبع طبیعی از قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده (انرژی دهنده) به عنوان تقویت کننده انرژی کاملاً اثبات شده را در اختیار دارید. در کل چه نتیجه‌ای دارد؟ دورنمای جدید به زندگی و دریافت انرژی که نمی‌دانستید بدون یک فنجان قهوه هم می‌تواند آن را به دست بیاورید. حالا، من نمی‌گویم که مصرف قهوه را قطع کنید، می‌دانم که نمی‌توانم با آن کنار بیایم-، اما دفعه بعد، وقتی بعد از ظهر احساس بی حالی کردید، سعی کنید ابتدا به سراغ مقداری عسل و آب گرم بروید و ببینید آیا این ترفند برایتان موثر است یا خیر.

۶. خواص آب گرم و عسل برای تسکین گلودرد و قطع سرفه

طبق گفته کلینیک مایو، آب گرم با عسل می‌تواند به کاهش درد و تحریک گلو درد کمک کند. در حالی که آب گرم باعث نرم شدن آن می‌شود، عسل به درمان درد گلو کمک می‌کند. این عمل تسکین دهندگی و درمانی به کاهش سرفه شما نیز کمک می‌کند، زیرا سرفه گاهی به دلیل تحریک گلو درد ایجاد می‌شود.

۷. سم زدایی، سم زدایی، سم زدایی

مخلوط عسل و آب گرم به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. با کمک به داشتن دفع منظم، به شما کمک می‌کند بدن را به طور منظم از شر سمومی که می‌توانند جمع و باعث بیماری شوند، پاک کنید. افزودن لیمو به مخلوط مزایای آن را افزایش می‌دهد، زیرا لیمو به افزایش ادرار، دفع سموم به طور مکرر و سالم نگه داشتن دستگاه ادراری کمک می‌کند. لیمو حاوی اسید سیتریک است، که به حداکثر رساندن عملکرد آنزیم کمک می‌کند و به نوبه خود باعث تحریک کبد و کمک به سم زدایی می‌شود.

۸. خواص عسل و آب جوش برای کمک به رفع نفخ

آیا کمی احساس ناراحتی و نفخ دارید؟ نوشیدن یک لیوان آب گرم و عسل برای رفع این مشکل به شما کمک خواهد کرد! عسل به خنثی سازی گاز روده و نفخ کمک می‌کند.

۹. فواید آب ولرم و عسل: افزایش سلامت بدن

نه تنها نوشیدن آب گرم و عسل باعث افزایش آب رسانی به بدن تان می‌شود (به علاوه هر چیز دیگری که ذکر کردم)، بلکه به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن شما کمک می‌کند و فشار قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. من آن را بردن، پیروزی می‌نامم.

منبع: جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار