سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 16 October 2021
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان را اعلام کرد.

به گزارش تابناک همدان، آقای علیرضا کمرئی در این باره گفت: در مهر شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می‌شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی‌ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت‌های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

آقای کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می‌رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوز‌ها تجدید نظر کرده و یا در صدور آن‌ها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می‌گردد.

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می‌دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند. 


منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار