امام جمعه همدان گفت: امید است شهردار جدید سیاست‌های کلان و راهبردی برای چهار سال پیش رو را تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 15 October 2021
امام جمعه همدان گفت: امید است شهردار جدید سیاست‌های کلان و راهبردی برای چهار سال پیش رو را تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.

به گزارش تابناک همدان، جحت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه همدان با بیان اینکه در همه زمان‌ها بر روی زمین حجت الهی وجود دارد بیان کرد: اول کسی که به عالم آمد، حجت خدا بود و آخرین کسی که از عالم برود نیز حجت خداوند خواهد بود.

او با اشاره به اینکه جامعه شیعه باید دائما در حال انتظار ظهور موعود زندگی کند، افزود: جامعه شیعه خود را آماده ظهور و اصلاح جهان نگاه دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جشن گرفتن برای آغاز امامت، ولی عصر (عج) بسیار پسندیده ست اظهار داشت:، اما باید به عنوان یک شیعه به شکلی زندگی و عمل کنیم که دل حضرت مهدی (عج) شاد شود.

اوبا اشاره به تأییدیه حکم شهردار همدان از سوی وزارت کشور ادامه داد: در مسأله شهرداری، مردم انتظاراتی دارند که باید برآورده شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه کارآمدی مدیریت شهری باعث توسعه شهر و رضایتمندی مردم می‌شود ابراز داشت: عملکرد مثبت شهرداری در نوع مواجهه با ارباب رجوع، در ایجاد رضایت تأثیرگذار بوده و امید است شهردار جدید سیاست‌های کلان و راهبردی برای چهار سال پیش رو را تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.

او با بیان اینکه شهرداری باید سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد اضافه کرد: اگر با همین سیاست در بودجه‌بندی پیش برویم، تبعیض‌ها بیشتر می‌شود و تنها در بخشی از شهر شاهد رشد بیشتری خواهیم بود بنابراین برای رسیدن به عدالت توسعه‌ای این سیاست باید دگرگون شود.


امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته کاهش بارندگی به مانند امسال را تجربه نکردیم گفت: در مصرف آب شرب خانگی ۶۰ درصد مشترکان همدانی پرمصرف هستند و همدان در استاندارد‌های مصرف بالاتر از کشور قرار دارد.

اوبا اشاره به اینکه شرایط آب، مطلوب و مساعد نیست افزود: سد اکباتان در شرایط بدی قرار دارد البته مسئولان جلسات مختلف تشکیل و پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفتند تا مصرف آب دچار مشکل نشود، اما ممکن است به جیره‌بندی برسیم.

او با اشاره به اینکه ورزش همگانی، ارتقای سلامت جامعه و ایجاد نشاط در جامعه بسیار مهم است ادامه داد: یک سوم مرگ و میر در دنیا مربوط به بیماری قلبی است بنابراین زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی و البته معلولان فراهم شود و در شهر از دوچرخه هم می‌توان سود برد.

او عنوان کرد: هر جا ناامنی هست پای آمریکا در میان است، البته مسئولیت ایجاد امنیت در افغانستان نیز بر عهده طالبان است و آن‌ها باید امنیت در افغانستان را فراهم کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توصیه خداوند به انبیاء اولوالعزم این است که در مسائل دینی با یکدیگر نجنگید و تفرقه ایجاد نشود تصریح کرد: امروز دشمن برنامه‌ریزی کرده که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کند که این اختلاف ها، خلاف حرف خداست.

شعبانی موثق در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت امروز محصول تلاش نیروی انتظامی است ادامه داد: احساس امنیت یک امر اتفاقی و ساده نیست چراکه مستکبران همان برنامه‌هایی که در کشور‌های دیگر دارد، برای ما هم دارد، اما جوانان غیور و مجاهدی هستند که این امنیت را فراهم کردند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار