فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در هفت ماهه نخست امسال با اجرای یک هزار و ۲۳۱ عملیات و ۳۰ رزمایش استانی و ملی، موفق به انهدام پنج باند سازمان یافته قاچاق کالا شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ 09 October 2021

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در هفت ماهه نخست امسال با اجرای یک هزار و ۲۳۱ عملیات و ۳۰ رزمایش استانی و ملی، موفق به انهدام پنج باند سازمان یافته قاچاق کالا شده است.

به گزارش تابناک همدان، سردار «سلمان امیری» روز شنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، افزود: با وجود افزایش جرائم سایبری، برخورد‌های موثر پلیس با این جرائم نیز ۵۷ درصد افزایش یافته به نحوی که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی توسط عوامل پلیس فتا در استان همدان شناسایی و دستگیر شده اند.
وی با بیان اینکه پلیس فتا موفق به شناسایی ۲ هزار و ۳۹۸ سایت مجرمانه شده است، اظهار داشت: ۵۵.۴ درصد پرونده‌های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و مابقی مربوط به حتک حیثیت، برداشت غیرمجاز و دیگر جرائم سایبری است.
سردار امیری، دستگیری ۹۰۰ قاچاقچی و کشف ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق، تشکیل ۹۵۰ پرونده از جمله ۹ فقره تخلف بالای یک میلیارد تومان، پنج پرونده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۹ فقره پرونده با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات موثر پلیس استان همدان در سال جاری ذکر کرد.
وی افزود: احتکار کالا‌های اساسی در استان همدان نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و کشفیات کالای احتکار شده دراین مدت نیز ۲۹ درصد بیشتر شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۶۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
سردار امیری گفت: ۲۰۱ هزار مورد از تماس‌های برقرار شده با پلیس ۱۱۰ منجر به اجرای عملیات شده و مابقی تماس‌ها نیز برای دریافت مشاوره بوده است که امید می‌رود شهروندان با کاهش برقراری این تماس‌ها پلیس را در اجرای ماموریت‌های عملیاتی و پاسخ به نیاز‌های فوری شهروندان یاری کنند.
به گفته وی، به ازای هر ۱۰۰ سرقت انجام شده در استان همدان ۸۷ مورد آن توسط پلیس کشف می‌شود که این نشان دهنده هوشیاری و سرعت عمل نیرو‌های تخصصی پلیس استان همدان در حوزه مقابله با جرایم است.
فرمانده انتظامی استان همدان همچنین از ساماندهی پنج هزار و ۲۰ نگهبان محله و سرایدار، اجرای ۱۸۳ طرح جمع آوری معتادان متجاهر، کشف سه هزار و ۷۰۹ کیلوگرم انواع موادمخدر، ساماندهی ۵۲۴ بنگاه معاملات ملکی، شناسایی یک هزار و ۳۱۰ خانه باغ با هدف کاهش سرقت از این اماکن به عنوان دیگر فعالیت‌های پلیس طی سال جاری خبر داد.
۱۷ تا ۲۳ مهرماه هفته گرامیداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده که در این مدت ۸۰ برنامه متنوع در استان همدان اجار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار